القصــــــــــــــــــــــــــــــر
+17
aymon2009
violet
mawadee3
masreya
المشـ دفء ـاعر
ragab
Hesham
مشاعر
Smart
larno
aniD
مصرية
farida
Gatita
sesame
OSKASAN
dolphinsmile
21 مشترك
صفحة 7 من اصل 13
صفحة 7 من اصل 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
يسود الوجوم على المجموعة.
أنيد: حنتصرف إزاي دلوقتي، يعني 8 أيام مكانوش مكفيين حنعمل في 5؟
الهرم: يا ترى الجزيرة دي فين أصلا، أنا مش عارف إحنا فين على الكرة الأرضية أساسا، حنعرف نعمل إيه إزاي بس؟
لارنو: الحقوا الناس الإسوديين جايين من بعيد أهه.
أوسكا: يا دي المصيبة، يا ترى عايزين إيه تاني؟
يصل الزعيم بصحبة بعض من أفراد القبيلة ويبدا أحدهم بالكلام.
جاتي: بيقولكوا حتمشوا متى؟
سمارت: ميتهبب يسكت بقى ويسيبنا نشوف حنعمل إيه في المصيبة اللي إحنا فيها.
جاتي: يعني أقوله إيه؟
رجب: قوليله لما نعرف حنروح فين وحنعمل إيه حنبقى نبلغهم.
وفجاة يرتسم الذعر على عيني الزعيم وهو يثبت نظره في نقطة ما وراء الأعضاء.
يبتعد الأعضاء قليلا وينظرون إلى حيث ينظر الزعيم فإذا بخنزير بري ضخم يجري متجها نحو الزعيم وهو يطلق أصوات مرعبة.
بدون تفكير يهجم عليه سمارت في محاولة لإيقافه ويساعده أوسكا كما ينضم لهم هشام والهرم في محاولات لإبعاده عن الأعضاء في الأساس وعن الزعيم في الظاهر.
انزوت الفتيات بعيدا عن المعركة الدائرة،
فريدة: ياي، أنا خايفة أوي.
لارنو: أنا كمان بس تفتكري حيقدروا عليه
مصرية: مش كان موت الزعيم ده وخلصنا
فريدة: حرام عليكي ده روح برضه مهما كان
يظهر كاباكا من بعيد مسرعا ومعه عصا كبيرة وغليظة يهوي بها على رأس الخنزير الذي يسقط صريعا.
يهلل الجميع فرحا بزوال الخطر، ويبدأ أحد أفراد القبيلة في الكلام،
جاتي: بيقول شكرا أنقذتوا الزعيم ومكافأة منه تقدروا تقعدوا زي ما إنتوا عايزين تحت حمايتنا.
سمارت: متشكرين
جاتي: بيقول كمان كشكر خاص لكاباكا لإن هو اللي موت الحيوان ده حيروح معاهم ويبقى واحد منهم.
يهلل الجميع مرة أخرى فرحا بالتخلص من كاباكا
كاباكا حزينا: طيب أنيد مش حشوفها تاني؟
أنيد: حنتصرف إزاي دلوقتي، يعني 8 أيام مكانوش مكفيين حنعمل في 5؟
الهرم: يا ترى الجزيرة دي فين أصلا، أنا مش عارف إحنا فين على الكرة الأرضية أساسا، حنعرف نعمل إيه إزاي بس؟
لارنو: الحقوا الناس الإسوديين جايين من بعيد أهه.
أوسكا: يا دي المصيبة، يا ترى عايزين إيه تاني؟
يصل الزعيم بصحبة بعض من أفراد القبيلة ويبدا أحدهم بالكلام.
جاتي: بيقولكوا حتمشوا متى؟
سمارت: ميتهبب يسكت بقى ويسيبنا نشوف حنعمل إيه في المصيبة اللي إحنا فيها.
جاتي: يعني أقوله إيه؟
رجب: قوليله لما نعرف حنروح فين وحنعمل إيه حنبقى نبلغهم.
وفجاة يرتسم الذعر على عيني الزعيم وهو يثبت نظره في نقطة ما وراء الأعضاء.
يبتعد الأعضاء قليلا وينظرون إلى حيث ينظر الزعيم فإذا بخنزير بري ضخم يجري متجها نحو الزعيم وهو يطلق أصوات مرعبة.
بدون تفكير يهجم عليه سمارت في محاولة لإيقافه ويساعده أوسكا كما ينضم لهم هشام والهرم في محاولات لإبعاده عن الأعضاء في الأساس وعن الزعيم في الظاهر.
انزوت الفتيات بعيدا عن المعركة الدائرة،
فريدة: ياي، أنا خايفة أوي.
لارنو: أنا كمان بس تفتكري حيقدروا عليه
مصرية: مش كان موت الزعيم ده وخلصنا
فريدة: حرام عليكي ده روح برضه مهما كان
يظهر كاباكا من بعيد مسرعا ومعه عصا كبيرة وغليظة يهوي بها على رأس الخنزير الذي يسقط صريعا.
يهلل الجميع فرحا بزوال الخطر، ويبدأ أحد أفراد القبيلة في الكلام،
جاتي: بيقول شكرا أنقذتوا الزعيم ومكافأة منه تقدروا تقعدوا زي ما إنتوا عايزين تحت حمايتنا.
سمارت: متشكرين
جاتي: بيقول كمان كشكر خاص لكاباكا لإن هو اللي موت الحيوان ده حيروح معاهم ويبقى واحد منهم.
يهلل الجميع مرة أخرى فرحا بالتخلص من كاباكا
كاباكا حزينا: طيب أنيد مش حشوفها تاني؟
مصرية- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1868
العمر : 46
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
أنيد: لا يا روح قلبى و قت ما يهفك الشوق تعالى و تهمس فى سرها (روح جتتك وكسه)
aniD- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 599
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
يسبل كاباكا جفنيه في إعجاب: حاضر
أنيد: وده ماله ده؟
لارنو: شكله عايش الدور
مصرية: يا حرام، تصدقي صعبان عليا
فريدة: أنا كمان يا مصرية يا حرام شكله زعلان إنه ماشي
هشام: ما تسيبوه يغور بقى زعلان زعلان
جاتي: باي باي يا كاياكا حتوحشنا
يذهب كاباكا مع أفراد القبيلة على زعد بالعودة لاحقا.
أوسكا: الحمد لله هم وانزاح، حنعمل إيه دلوقتي؟
سيسامي: أنا مش عاجبني الكهف اللي بنقعد فيه ده.
سمارت: عايزة إيه يعني؟
سيسامي: لو مكتوبلنا نقعد على الجزيرة دي وقت أطول يبقى عايزة أوضه لوحدي زي زمان.
الهرم: ونجيبلك الأوضة دي منين بقى؟
مواضيع: لازم نبني قصر جديد أنا كمان عايزة أوضة ليا
دفء: وسلاحيفي كمان عايزين أوضة، يا حرام بيبقوا بردانين باليل
أوسكا: يا نافوخي، أنا كمان عايز أوضة علشان ألاقي حيطة بدل الذل اللي أنا فيه ده
مصرية: أنا كمان عايزة أوضة
أنيد: يبقى الوقت جه علشان نبتدي بقى نشوف حتة آدمية نعيش فيها بقى
د. رجب: إنتوا خلاص فقدتوا المل إننا نرجع القصر بتاعنا؟
أنيد: وده ماله ده؟
لارنو: شكله عايش الدور
مصرية: يا حرام، تصدقي صعبان عليا
فريدة: أنا كمان يا مصرية يا حرام شكله زعلان إنه ماشي
هشام: ما تسيبوه يغور بقى زعلان زعلان
جاتي: باي باي يا كاياكا حتوحشنا
يذهب كاباكا مع أفراد القبيلة على زعد بالعودة لاحقا.
أوسكا: الحمد لله هم وانزاح، حنعمل إيه دلوقتي؟
سيسامي: أنا مش عاجبني الكهف اللي بنقعد فيه ده.
سمارت: عايزة إيه يعني؟
سيسامي: لو مكتوبلنا نقعد على الجزيرة دي وقت أطول يبقى عايزة أوضه لوحدي زي زمان.
الهرم: ونجيبلك الأوضة دي منين بقى؟
مواضيع: لازم نبني قصر جديد أنا كمان عايزة أوضة ليا
دفء: وسلاحيفي كمان عايزين أوضة، يا حرام بيبقوا بردانين باليل
أوسكا: يا نافوخي، أنا كمان عايز أوضة علشان ألاقي حيطة بدل الذل اللي أنا فيه ده
مصرية: أنا كمان عايزة أوضة
أنيد: يبقى الوقت جه علشان نبتدي بقى نشوف حتة آدمية نعيش فيها بقى
د. رجب: إنتوا خلاص فقدتوا المل إننا نرجع القصر بتاعنا؟
مصرية- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1868
العمر : 46
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
د. رجب: إنتوا خلاص فقدتوا الأمل إننا نرجع القصر بتاعنا؟
لم يكد د.رجب ان ينهى سؤاله حتى سمع الجميع صوتا مدويا تبعه صدا صوت هز أركان الجزيره: لأأااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
انتفض الجميع و التفتوا ناحية مصدر الصوت و قد بهتت وجوههم من الذعر و انتصب شعر رأسهم
و اذ بالجميع يفاجأ بNTL و قد وقفت رافعة رأسها و ذراعيها للسماء و مازالت مستمره فى اطلاق صيحاتها : لأاااااااااااااااااا
تهرع سيسامى لنجدتها و هى لا تدرى ماذا ألم بها.......
سيسامى: فى ايه يا استانجالينا انت؟؟؟ بتصرخى كده ليه؟ فيه ايه؟انطقى
تتوقف NTL عن الصراخ لحظه و تنظر لسيسامى ثم تقول: مش عايزااااااااااااااااااااههههههههههه
سيسامى: :wind:
تنهار NTL على ركبتيها و قد انهكها الصراخ...
انيد بتطبطب على NTL : مالك يا بنتى فى ايه؟
NTL و قد هدأت قليلا: مش عايزه يا ناس مش عايزا ..الله.. انا حره..
مصريه: حد يكبرلها فى ودنها دى واللا يجيبلها كوباية مايه مالحه...متقوليلها حاجه يا لارنو
لارنو مذهوله من أثر الصراخ و الصدمه:... شلوخن
NTL ترفع رأسها باتجاه لارنو و كأن كلمتها كان لها وقع السحر عليها و تبدو كأنها ستبوح بسر خطير
يتجمهر الجميع و يقتربوا ناحية NTL و كل واحد مطرطأ ودانه و حابس انفاسه حتى لا يفوته ما ستقول...و بعد ثوان مرت كالساعات...
NTL : أصل..أصل..بصراحه يا جماعه...انا مش عايزه امشى من الجزيره عشان مارجعش الشغل تانى...عااااااااا.. (و تجهش فى بكاء مرييير)
وقف الجميع مشدوهين و كأن على رؤوسهم الطير...ينظرون الى المسكينه و لا يدرون ماذا يقولون أو يفعلون ...
زوهيرى متأثرا بالمنظر : وقف الخلق...ينظروووون...جميعاااا...كييييييييييف ...(و قبل ان يتم الأغنيه اتحدفت عليه طوبه مش عارفين لحد دلوقتى مين حدفها)
اوسكاسان (مستحملش ياحرام):
هشام(ضرب الدم فى نافوخه و مندفع ناحية NTL ): هاتولى البت دى
دولفن و قد شمرت عن ساعديها : سيبهالى يا اتش..
و تحمل NTL هيلا بيلا و تمشى بها خطوتين...و تنظر خلفها و تقول......:بينا يا بنات نفسحوا الشابه ..واضح ان أعصابها تاعبانه
تتبع البنات دولفين حتى اختفوا وراء بعض الأشجار و سمعت بعض الضوضاء ثم ظهرت أخيرا البنات و شعرهم منكوش و حالتهم يرثى لها
و بعد أن هدأ الجميع بدأوا فى مناقشة هادئه...
ميخو: ما هو بصراحه أنا مش قادر أقعد هنا أكتر من كده...قاعد معاكو بقالى شهور مشوفتش ISP واحد فى المخروبه دى..مشوفتش أى laptop حتى مرمى فى اى حته...
أنا مش قادر..أعصابى تعبت...بانام أحلم بكوابيس و أقوم بالليل أدور على زرار الescape.. ..أنا عايز أشوف حضاره...هاتولى حضاره..
الهرم : لا اله الا الله...طب وانا يعنى اللى بقالى سنين شقيان و لسه راجع من الجيش مليش حق اخد أجازه..أنا مصدقت ان خدنا الأجازه الاجبارى دى..و بعدين بطل الادمان اللى فيك دا يا ميخو..صحتك يا أخى..
انيد : طب بقولكوا ايه...أنا جتلى فكره مفتكسه..
اوسكاسان: استر يا رب يا خوفى منك و من أفكارك..
انيد: اسمعوا بس...ايه رأيكوا نعمل ....
الجميع فى صوت واحد: اييييييييييييييييييه؟؟؟
انيد: نعمل استفتااااااااااء :idea:
هشام: و ماله ..مش عيب
masreya: يادى الاستفتاءات بتاعتكوا اللى مابتخلصش دى..اعملوا اللى تعملوه بس هاتولى كرسى..
فريده: ياااى دى فكره أوريجينال...ميرسى ليكى يا انيد ان فكرتى فى الفكره دى...وااااو..بجد برافو عليكى..
هشام: حسنا: مدة الاستفتاء 3 أيام شدوا حيلكوا...عايزين صندوق..
تأتى دفء من بعيد حامله صندوق قد زينته بفيونكات و صور لسلاحيف مجففه: اتفضلوا يا جماعه انا حتبرع بصندوق سلاحيفى للهدف الوتنى الختيير ده..
تمر الثلاثة ايام سريعا و يحين الوقت لفتح صندوق الأقتراع.....
يتجمع الأعضاء بشغف حول الصندوق و هم يتكلمون بصوت يشبه زن الناموس الاستوائى ..ززززززز
يقطع هشام الضوضاء: يااا شعبى العزيز ..الصبور...البشوش
NTL : جرى ايه يا اتش...الراوى بيقولك متجمعين بشغف..بشغف يا أخى ...الله...و انت رايق قوى و عايز تقولنا خطبه..
فرى:: ايوه بليز يا اتش..افتح الصندوق على طول ..قوستى باظت من كتر التركب (اللى هو الترقب يعنى)
و يتبعها الجميع متوسلين هشام لفتح الصندوق...
هشام: أمرى لله...بسم الله...(و فتح هشام الصندوق و فجأه تغير وجهه):
الجميع: فى ايه تانى؟؟؟؟؟؟؟
هشام : يا نااااس يا ظلمه...الله يخرب بيت مخ الغزاه و المعتدين...
سمارت: فى ايه يا أخى ماتفهمنا فى ايه فى الصندوق؟ لايكون حد من اللادينيين مستخبى جوه سبيو سيبو أنا حكلمهملك..
هشام: دينيين ايه و هباب ايه...انتو بسلامتكو كام عضو و عضوه؟؟
قمر: بص...انا حقولك..هو الخمسه فى ستعه بتلاتين..و معانا ال14 يبقوا يجى كده تقريبا...تقريبا يعنى 39 ..
جاتى: شهتوره يا قمر عرفتى تحسبيها ازاى دى.. ان هجيبلك السهالى بتاعتى تهلميهوم الهثاب
تصحيح: و بعدين يا اتش..احنا 39 ليه؟؟
هشام: بقى يا ظلمه من 39 صوت ملاقيش فى الصندوق غير 3 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
(بس كفايه كده تعبت و طولت عليكو..العواف)
لم يكد د.رجب ان ينهى سؤاله حتى سمع الجميع صوتا مدويا تبعه صدا صوت هز أركان الجزيره: لأأااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
انتفض الجميع و التفتوا ناحية مصدر الصوت و قد بهتت وجوههم من الذعر و انتصب شعر رأسهم
و اذ بالجميع يفاجأ بNTL و قد وقفت رافعة رأسها و ذراعيها للسماء و مازالت مستمره فى اطلاق صيحاتها : لأاااااااااااااااااا
تهرع سيسامى لنجدتها و هى لا تدرى ماذا ألم بها.......
سيسامى: فى ايه يا استانجالينا انت؟؟؟ بتصرخى كده ليه؟ فيه ايه؟انطقى
تتوقف NTL عن الصراخ لحظه و تنظر لسيسامى ثم تقول: مش عايزااااااااااااااااااااههههههههههه
سيسامى: :wind:
تنهار NTL على ركبتيها و قد انهكها الصراخ...
انيد بتطبطب على NTL : مالك يا بنتى فى ايه؟
NTL و قد هدأت قليلا: مش عايزه يا ناس مش عايزا ..الله.. انا حره..
مصريه: حد يكبرلها فى ودنها دى واللا يجيبلها كوباية مايه مالحه...متقوليلها حاجه يا لارنو
لارنو مذهوله من أثر الصراخ و الصدمه:... شلوخن
NTL ترفع رأسها باتجاه لارنو و كأن كلمتها كان لها وقع السحر عليها و تبدو كأنها ستبوح بسر خطير
يتجمهر الجميع و يقتربوا ناحية NTL و كل واحد مطرطأ ودانه و حابس انفاسه حتى لا يفوته ما ستقول...و بعد ثوان مرت كالساعات...
NTL : أصل..أصل..بصراحه يا جماعه...انا مش عايزه امشى من الجزيره عشان مارجعش الشغل تانى...عااااااااا.. (و تجهش فى بكاء مرييير)
وقف الجميع مشدوهين و كأن على رؤوسهم الطير...ينظرون الى المسكينه و لا يدرون ماذا يقولون أو يفعلون ...
زوهيرى متأثرا بالمنظر : وقف الخلق...ينظروووون...جميعاااا...كييييييييييف ...(و قبل ان يتم الأغنيه اتحدفت عليه طوبه مش عارفين لحد دلوقتى مين حدفها)
اوسكاسان (مستحملش ياحرام):
هشام(ضرب الدم فى نافوخه و مندفع ناحية NTL ): هاتولى البت دى
دولفن و قد شمرت عن ساعديها : سيبهالى يا اتش..
و تحمل NTL هيلا بيلا و تمشى بها خطوتين...و تنظر خلفها و تقول......:بينا يا بنات نفسحوا الشابه ..واضح ان أعصابها تاعبانه
تتبع البنات دولفين حتى اختفوا وراء بعض الأشجار و سمعت بعض الضوضاء ثم ظهرت أخيرا البنات و شعرهم منكوش و حالتهم يرثى لها
و بعد أن هدأ الجميع بدأوا فى مناقشة هادئه...
ميخو: ما هو بصراحه أنا مش قادر أقعد هنا أكتر من كده...قاعد معاكو بقالى شهور مشوفتش ISP واحد فى المخروبه دى..مشوفتش أى laptop حتى مرمى فى اى حته...
أنا مش قادر..أعصابى تعبت...بانام أحلم بكوابيس و أقوم بالليل أدور على زرار الescape.. ..أنا عايز أشوف حضاره...هاتولى حضاره..
الهرم : لا اله الا الله...طب وانا يعنى اللى بقالى سنين شقيان و لسه راجع من الجيش مليش حق اخد أجازه..أنا مصدقت ان خدنا الأجازه الاجبارى دى..و بعدين بطل الادمان اللى فيك دا يا ميخو..صحتك يا أخى..
انيد : طب بقولكوا ايه...أنا جتلى فكره مفتكسه..
اوسكاسان: استر يا رب يا خوفى منك و من أفكارك..
انيد: اسمعوا بس...ايه رأيكوا نعمل ....
الجميع فى صوت واحد: اييييييييييييييييييه؟؟؟
انيد: نعمل استفتااااااااااء :idea:
هشام: و ماله ..مش عيب
masreya: يادى الاستفتاءات بتاعتكوا اللى مابتخلصش دى..اعملوا اللى تعملوه بس هاتولى كرسى..
فريده: ياااى دى فكره أوريجينال...ميرسى ليكى يا انيد ان فكرتى فى الفكره دى...وااااو..بجد برافو عليكى..
هشام: حسنا: مدة الاستفتاء 3 أيام شدوا حيلكوا...عايزين صندوق..
تأتى دفء من بعيد حامله صندوق قد زينته بفيونكات و صور لسلاحيف مجففه: اتفضلوا يا جماعه انا حتبرع بصندوق سلاحيفى للهدف الوتنى الختيير ده..
تمر الثلاثة ايام سريعا و يحين الوقت لفتح صندوق الأقتراع.....
يتجمع الأعضاء بشغف حول الصندوق و هم يتكلمون بصوت يشبه زن الناموس الاستوائى ..ززززززز
يقطع هشام الضوضاء: يااا شعبى العزيز ..الصبور...البشوش
NTL : جرى ايه يا اتش...الراوى بيقولك متجمعين بشغف..بشغف يا أخى ...الله...و انت رايق قوى و عايز تقولنا خطبه..
فرى:: ايوه بليز يا اتش..افتح الصندوق على طول ..قوستى باظت من كتر التركب (اللى هو الترقب يعنى)
و يتبعها الجميع متوسلين هشام لفتح الصندوق...
هشام: أمرى لله...بسم الله...(و فتح هشام الصندوق و فجأه تغير وجهه):
الجميع: فى ايه تانى؟؟؟؟؟؟؟
هشام : يا نااااس يا ظلمه...الله يخرب بيت مخ الغزاه و المعتدين...
سمارت: فى ايه يا أخى ماتفهمنا فى ايه فى الصندوق؟ لايكون حد من اللادينيين مستخبى جوه سبيو سيبو أنا حكلمهملك..
هشام: دينيين ايه و هباب ايه...انتو بسلامتكو كام عضو و عضوه؟؟
قمر: بص...انا حقولك..هو الخمسه فى ستعه بتلاتين..و معانا ال14 يبقوا يجى كده تقريبا...تقريبا يعنى 39 ..
جاتى: شهتوره يا قمر عرفتى تحسبيها ازاى دى.. ان هجيبلك السهالى بتاعتى تهلميهوم الهثاب
تصحيح: و بعدين يا اتش..احنا 39 ليه؟؟
هشام: بقى يا ظلمه من 39 صوت ملاقيش فى الصندوق غير 3 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
(بس كفايه كده تعبت و طولت عليكو..العواف)
sesame- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 161
العمر : 42
تاريخ التسجيل : 21/02/2008
farida- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1587
العمر : 65
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
sesame كنتى غايبه عننا فين ..الله ينوّر
aniD- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 599
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
هشام: 3 اصوات يا ظلمه منهم صوتى يعنى نفرين بس صوّتوا
أنيد: سيبوكوا من التصويت فى الصناديق..كل واحد يقول رأيه
و ترتفع الاصوات بين مؤيد و معارض ثم يقررالجميع تأجيل المناقشه الى وقت أخر
و يجلس الاعضاء فى حاله تأمل
زوهيرى : يا رب حلها من عندك ده احنا غلابه
سمارت: ياااا رب أفرجها احنا كده مش حنشوف اهلنا تانى
و يهتف الاعضاء بالدعاء على امل التخلص من هذا المأزق
لارنو من بعيد: لقيييييت فانوس زمان رمضان قرب فى مصر
أوسكا يشير بيديه و يرفع عينه الى السما
أتش: أوسكا حبيبى انت اتشليت
أوسكا: باين عليّا اتشليت يا ام حسين قصدى يا هشام ..انا خلاص يئست من ضربها
لارنو: انا حانضفه و اخده (محدش عبّرها)
تنتحى جانبا بالفانوس واثناء تنظيفه يخرج قزم صغير متدحرجا على الارض وسط دهشه و ذهول الجميع
القزم :هاهاااااااااااااااااى شكرا شكرا شكرا
د.أدهم شكرا على ايه
دولفين تحك موخره رأسها عبيط ده و لا ايه
لارنوبعد ان تخلصت من اثار المفاجاءه ترمى الفانوس على الارض و تعدو هاربه فى خوف
أوسكا : تعالى يا بت لما نشوف المصيبه اللى طلعتيهالنا ..يا اما جاب الغراب لامه
لارنو: انا مالى هو طلع لوحده
القزم : أأمروا انفذلكم أى طلب عايزينه
الجميع فى فرح بجد
القزم : اه ..هو انا عفريت قدام منكم و لا اراجوز
سمارت: خلاص يا عم متزقش
و يتتعالى الاصوات احنا عايزين نروّح
تتعالى اصوات الاعضاء : اسبانيا الله يخليك - مصر - الكويت ابوس رجلك - السعوديه عشان عندى شغل- فرنسا عشان الّحق اللى فاضل من الصيف - امريكا
يقطاعهم القزم : ايه ده ايه ده انا عفريت مش سوّاق سرفيس ..حددوا مكان واحد تروحوه كلكم
أتش: خلاص يا جماعه نروح كلنا مصر عشان الاغلبيه و كل واحد يرجع مكانه ..حتبقى المشكله اتحلت
القزم : مينفعش يا فالح
هشام: ايه يا فالح دى ..ما تحترم نفسك
زوهيرى: يا راجل انت حتعمل عقلك بعقله و يهمس ان كان لك عند الكلب حاجه
تلتفت له فريده: ليه يا صغنن انت مش حينفع
القزم يعقد ساعديه امام صدره لان امنيه لانتقال من مكان لمكان ليها شروط
أوسكا: قول ما هو فى كل خرابه لازم عفريت
القزم: أولا انتوا حتتفقوا على اسم البلد بدون تحديد منطقه .ثانيا حتستمروا فى نفس المكان اللى حتنزلوا فيه لحد ما اجى انا و اسمحلكم بحريه التحرك ..و اى حد حيهرب ..حتلاقوا نفسكم هنا تانى و جايز فى مكان العن
ينظر الجميع لبعضهم البعض و تتعالى التساؤلات و المده دى فخامتك اد ايه و المكان ده فين ما هى كده حتبقى حبسه برضه
القزم : المده انا اللى ححدها و كذلك المكان ..قدامكم ساعه تقرروا الموافقه على العرض أو لا و اسم البلد
و يختفى القزم
الجميع بذهول و العمل ؟؟؟
مصريه : يا جماعه أهو ارحم من هنا
لارنو: عندك حق
أنيد : و على الاقل اهى بلد فيها ناس و حياه
أوسكا: فعلا بدال الحته المقطوعه دى :mmm:
هشام: طيب حنروح فييييييييييين و يقترح كل واحد بلد اقامته ثم يستقر الجميع على مصر على اعتبارها بلد الاغلبيه
فى هذه الاثناء
جاتى : بصوا بصوا مين اللى هناك ده ..ده كابابكا و عروسه أوسكا
أنيد: خبوّنى قولوله مت
كاباكا فرحا: ازيكم ااقدملكم خطيبتى
أوسكا: الف الفل مبروك فرحنالك يا راجل
أتش: كويس انك جيت عشان نسلم عليك و يودعهم كاباكا و خطيبته وداعا حارا
و يجلسوا فى انتظار القزم..و بعد الساعه المحدد..يأتى صوته من فوق صخره مواجهه للشاطئ
هاااااااه قلتوا ايه يا حلوين
ينظر له الجميع شزرا ..احنا موافقين توّدينا كلنا مكان واحد
قزم: و على فين العزم ان شاء الله :wind:
مـــــــــصـــر
القزم : طيب توكلنا على الله و يبدأ فى طقوسه السحريه
أنيد: سيبوكوا من التصويت فى الصناديق..كل واحد يقول رأيه
و ترتفع الاصوات بين مؤيد و معارض ثم يقررالجميع تأجيل المناقشه الى وقت أخر
و يجلس الاعضاء فى حاله تأمل
زوهيرى : يا رب حلها من عندك ده احنا غلابه
سمارت: ياااا رب أفرجها احنا كده مش حنشوف اهلنا تانى
و يهتف الاعضاء بالدعاء على امل التخلص من هذا المأزق
لارنو من بعيد: لقيييييت فانوس زمان رمضان قرب فى مصر
أوسكا يشير بيديه و يرفع عينه الى السما
أتش: أوسكا حبيبى انت اتشليت
أوسكا: باين عليّا اتشليت يا ام حسين قصدى يا هشام ..انا خلاص يئست من ضربها
لارنو: انا حانضفه و اخده (محدش عبّرها)
تنتحى جانبا بالفانوس واثناء تنظيفه يخرج قزم صغير متدحرجا على الارض وسط دهشه و ذهول الجميع
القزم :هاهاااااااااااااااااى شكرا شكرا شكرا
د.أدهم شكرا على ايه
دولفين تحك موخره رأسها عبيط ده و لا ايه
لارنوبعد ان تخلصت من اثار المفاجاءه ترمى الفانوس على الارض و تعدو هاربه فى خوف
أوسكا : تعالى يا بت لما نشوف المصيبه اللى طلعتيهالنا ..يا اما جاب الغراب لامه
لارنو: انا مالى هو طلع لوحده
القزم : أأمروا انفذلكم أى طلب عايزينه
الجميع فى فرح بجد
القزم : اه ..هو انا عفريت قدام منكم و لا اراجوز
سمارت: خلاص يا عم متزقش
و يتتعالى الاصوات احنا عايزين نروّح
تتعالى اصوات الاعضاء : اسبانيا الله يخليك - مصر - الكويت ابوس رجلك - السعوديه عشان عندى شغل- فرنسا عشان الّحق اللى فاضل من الصيف - امريكا
يقطاعهم القزم : ايه ده ايه ده انا عفريت مش سوّاق سرفيس ..حددوا مكان واحد تروحوه كلكم
أتش: خلاص يا جماعه نروح كلنا مصر عشان الاغلبيه و كل واحد يرجع مكانه ..حتبقى المشكله اتحلت
القزم : مينفعش يا فالح
هشام: ايه يا فالح دى ..ما تحترم نفسك
زوهيرى: يا راجل انت حتعمل عقلك بعقله و يهمس ان كان لك عند الكلب حاجه
تلتفت له فريده: ليه يا صغنن انت مش حينفع
القزم يعقد ساعديه امام صدره لان امنيه لانتقال من مكان لمكان ليها شروط
أوسكا: قول ما هو فى كل خرابه لازم عفريت
القزم: أولا انتوا حتتفقوا على اسم البلد بدون تحديد منطقه .ثانيا حتستمروا فى نفس المكان اللى حتنزلوا فيه لحد ما اجى انا و اسمحلكم بحريه التحرك ..و اى حد حيهرب ..حتلاقوا نفسكم هنا تانى و جايز فى مكان العن
ينظر الجميع لبعضهم البعض و تتعالى التساؤلات و المده دى فخامتك اد ايه و المكان ده فين ما هى كده حتبقى حبسه برضه
القزم : المده انا اللى ححدها و كذلك المكان ..قدامكم ساعه تقرروا الموافقه على العرض أو لا و اسم البلد
و يختفى القزم
الجميع بذهول و العمل ؟؟؟
مصريه : يا جماعه أهو ارحم من هنا
لارنو: عندك حق
أنيد : و على الاقل اهى بلد فيها ناس و حياه
أوسكا: فعلا بدال الحته المقطوعه دى :mmm:
هشام: طيب حنروح فييييييييييين و يقترح كل واحد بلد اقامته ثم يستقر الجميع على مصر على اعتبارها بلد الاغلبيه
فى هذه الاثناء
جاتى : بصوا بصوا مين اللى هناك ده ..ده كابابكا و عروسه أوسكا
أنيد: خبوّنى قولوله مت
كاباكا فرحا: ازيكم ااقدملكم خطيبتى
أوسكا: الف الفل مبروك فرحنالك يا راجل
أتش: كويس انك جيت عشان نسلم عليك و يودعهم كاباكا و خطيبته وداعا حارا
و يجلسوا فى انتظار القزم..و بعد الساعه المحدد..يأتى صوته من فوق صخره مواجهه للشاطئ
هاااااااه قلتوا ايه يا حلوين
ينظر له الجميع شزرا ..احنا موافقين توّدينا كلنا مكان واحد
قزم: و على فين العزم ان شاء الله :wind:
مـــــــــصـــر
القزم : طيب توكلنا على الله و يبدأ فى طقوسه السحريه
aniD- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 599
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
المشهد: نهار خارجى بيت متهالك فى حاره قديمه من حارات القاهره
ينظر الاعضاء لبعضهم البعض و تنتابهم نوبه ضحك هستيرىىى
ايه اللبس ده
أوسكا: يا جمالك بالجلابيه المخططه يا هشام....و لا اجدع معّلم
هشام: طب بص لنفسك
اوسكا:و ابص لنفسى ليه ..شايف الربطه اللى على راس فرى ..و لا اجدع خدامه تعرف تعملها
فريده: ربطه
لارنو : اه يا فرى اوريجينال خالص
دولفين: و ايه الجلاليب الكستور دى ..جابهالنا منين يخرب بيته :humer:
أنيد: كتر خيره لقى هدومنا وسخه قرر ينضّفنا
أوسكا: اهو قضى أخف من قضا
جاتى تلف فى انحاء المنزل..ده قديم أوى
سيسامى: ووسخ مووووووت
دفء: يالا همتكم عشان ننضفه
دولفين لسيسامى : ارتحتى يا اختى اهو حيبقالك اوده لوحدك
جاتى: العفريت سايبلنا رساله
الجميع أأقريها ..تقرأجاتى بصوت عالى
أعزائى لقد حققت لكم امنيتكم الغاليه بالعوده الى ارض الوطن ..شرطى الوحيد التعايش فى هذا المكان ..الى ان اعود .ملحوظه.اعطيتكم ملابس تناسب المنطقه التى تسكنون فيها و تركت لكم مبلغ لتدبير اموركم... أقامه سعيد
أوسكا: اه بروح أهله ..العلاقات العامه بالهيلتون
أتش ضاحكا: يعنى الراجل كتر خيره
فريده تنظر للمبلغ ده ميجبليش كريمات لوشّى و شعرى
جاتى: دول يعملوا كام يورو يا فريده
مصريه: مش حأقولك عشان متتصدميش
أنيد: احنا فييييييييييييين
يقطع جملتها صوت عااااااااااااالى ..العنب العنب العنب
أتش: الصوت ده جاى من الشارع
دولفين: اه عادى
أتش : عادى ان واحد فى الشارع يعلى الكاسيت كده و ايه الاغنيه دى :QQ:
لارنو: دى بتاعه الفنان القدير فنان الشعب :#~€:
زوهيرى: سيد درويش عمل اغنيه اسمها العنب
لارنو: لا يا سيد فنان الشعب سعد الصغير
سمارت يسرح بنظره ..شكلنا داخلين على ايــــــــام سوداااااااااااااااااااااااا
ينظر الاعضاء لبعضهم البعض و تنتابهم نوبه ضحك هستيرىىى
ايه اللبس ده
أوسكا: يا جمالك بالجلابيه المخططه يا هشام....و لا اجدع معّلم
هشام: طب بص لنفسك
اوسكا:و ابص لنفسى ليه ..شايف الربطه اللى على راس فرى ..و لا اجدع خدامه تعرف تعملها
فريده: ربطه
لارنو : اه يا فرى اوريجينال خالص
دولفين: و ايه الجلاليب الكستور دى ..جابهالنا منين يخرب بيته :humer:
أنيد: كتر خيره لقى هدومنا وسخه قرر ينضّفنا
أوسكا: اهو قضى أخف من قضا
جاتى تلف فى انحاء المنزل..ده قديم أوى
سيسامى: ووسخ مووووووت
دفء: يالا همتكم عشان ننضفه
دولفين لسيسامى : ارتحتى يا اختى اهو حيبقالك اوده لوحدك
جاتى: العفريت سايبلنا رساله
الجميع أأقريها ..تقرأجاتى بصوت عالى
أعزائى لقد حققت لكم امنيتكم الغاليه بالعوده الى ارض الوطن ..شرطى الوحيد التعايش فى هذا المكان ..الى ان اعود .ملحوظه.اعطيتكم ملابس تناسب المنطقه التى تسكنون فيها و تركت لكم مبلغ لتدبير اموركم... أقامه سعيد
أوسكا: اه بروح أهله ..العلاقات العامه بالهيلتون
أتش ضاحكا: يعنى الراجل كتر خيره
فريده تنظر للمبلغ ده ميجبليش كريمات لوشّى و شعرى
جاتى: دول يعملوا كام يورو يا فريده
مصريه: مش حأقولك عشان متتصدميش
أنيد: احنا فييييييييييييين
يقطع جملتها صوت عااااااااااااالى ..العنب العنب العنب
أتش: الصوت ده جاى من الشارع
دولفين: اه عادى
أتش : عادى ان واحد فى الشارع يعلى الكاسيت كده و ايه الاغنيه دى :QQ:
لارنو: دى بتاعه الفنان القدير فنان الشعب :#~€:
زوهيرى: سيد درويش عمل اغنيه اسمها العنب
لارنو: لا يا سيد فنان الشعب سعد الصغير
سمارت يسرح بنظره ..شكلنا داخلين على ايــــــــام سوداااااااااااااااااااااااا
aniD- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 599
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
:-*/+./*-: جاتي:
عنب انا عايزو عنب
هشام : عنب ايه هو اخنل لقينا عيش
حاتي: اوكي يبقى عنب و عيش اصلي بحب اوكل العنب مع الخبز
بس ياريت يكون عنب من غير بدور اصل مليش نفس انقيه يعني اكله هم هم و بكمية كبير
بس لازم يكون حلو
الكل يبص عيلها: بنظرات مختلفة منها الشرسة و منها
مصرية : تعالي يا حبيبتي نكمل من التنضيف
جاتي : حاضر بس بعد التنضيف عايزو العنب و العيش
تبدا جاتي تنضف بسرعة و رغبة شديدة
عنب انا عايزو عنب
هشام : عنب ايه هو اخنل لقينا عيش
حاتي: اوكي يبقى عنب و عيش اصلي بحب اوكل العنب مع الخبز
بس ياريت يكون عنب من غير بدور اصل مليش نفس انقيه يعني اكله هم هم و بكمية كبير
بس لازم يكون حلو
الكل يبص عيلها: بنظرات مختلفة منها الشرسة و منها
مصرية : تعالي يا حبيبتي نكمل من التنضيف
جاتي : حاضر بس بعد التنضيف عايزو العنب و العيش
تبدا جاتي تنضف بسرعة و رغبة شديدة
Gatita- عضو ألفى
- عدد الرسائل : 1149
تاريخ التسجيل : 02/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
مصرية: جاتي أنا ممكن أوعدك تاكلي عيش لكن هنب دي الحقيقة مضمنش.
جاتي: أي حاجة طيب أحسن حموت من الجوع.
سيسامي: يالله حد يروح يجيبلنا عيش على ما نخلص تنضيف.
هشام: أنا حروح أهه، فريدة تعالي معايا
فريدة: أنا، لأ إنت مسمعتش على اللي بيحصل في طابور العيش ولا إيه؟
هشام: يالله بسرعة علشان نلحق نجيب حاجة ناكلها
يذهب الاثنان نحو المخبز لطلب العيش.
فريدة: يااااااااااااااااااااه شايف الطابور؟
هشام: أيوة بس معلش حنعمل إيه أوقفي إنتي في طابور الستات وأنا حقف في طابور الرجالة.
بعد أن أخذت فريدة دورها في الطابور وجدت سيدة تزاحم لتقف أمامها.
فريدة: عن إذنك يا فندم ده مكاني.
تنظر السيدة لفريدة نظرة تجعلها ترتد للوراء عدة خطوات.
جاتي: أي حاجة طيب أحسن حموت من الجوع.
سيسامي: يالله حد يروح يجيبلنا عيش على ما نخلص تنضيف.
هشام: أنا حروح أهه، فريدة تعالي معايا
فريدة: أنا، لأ إنت مسمعتش على اللي بيحصل في طابور العيش ولا إيه؟
هشام: يالله بسرعة علشان نلحق نجيب حاجة ناكلها
يذهب الاثنان نحو المخبز لطلب العيش.
فريدة: يااااااااااااااااااااه شايف الطابور؟
هشام: أيوة بس معلش حنعمل إيه أوقفي إنتي في طابور الستات وأنا حقف في طابور الرجالة.
بعد أن أخذت فريدة دورها في الطابور وجدت سيدة تزاحم لتقف أمامها.
فريدة: عن إذنك يا فندم ده مكاني.
تنظر السيدة لفريدة نظرة تجعلها ترتد للوراء عدة خطوات.
مصرية- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1868
العمر : 46
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
السيدة لفريدة: جرى إيه يالدلعدى مش شايفة ان فيه طابور وناس واقفة قبل منك؟
فريدة تبحلق بعينيها وقد أصابتها الصدمة من كلام السيدة، وبالذات كلمة "الدلعدى" فجأة تشعر ببرد مفاجئ ينتابها، وتتصب عرقاً ولا تدرى ماذا تقول .. تتسمر فى مكانها مذهولة.
سيدة أخرى من آخر الطابور: يالله ياختشى خفى حالك واتلحلحى وتعالى أقفى ورايا .. أنا آخير واحدة فى الطشابور.
فريدة ترتعد وثجرى خارجة من الطابور وسط أنظار الواقفين فيه وتعليقاتهم النارية .. تصل إلى القصر المهجور وهى منهكة من الجرى. تراها نوثنج تو لوز التى كانت "متشعلقة" على سور السطوح، مدلدلة رأسها لأسفل، ورابطة رجلها بحبل فى عامود إيريال تليفزيون قديم، وفى يدها ورق جرائد مبتل، تمسح به يافطة فى أعلى واجهة القصر لتزيح عنها التراب والعنكبوت ويظهر المكتوب فيها.
نوثنج تو لوز: فرافيرو .. جبتلنا العيش؟؟
فريدة: هاى نثنج .. هه؟؟
نوثنج: العيش .. جبتيه؟
فريدة وهى تنهج: وإنت إزيك؟ كويسة؟
نوثنج: كويسة إزاى يعنى وأنا دماغى تحت ورجلى فوق ومتشعبطة بالشقلوب كده؟ أكيد لأ .. المهم انت جبتى العيش؟؟ أنا حأموت من الجوووووع
فريدة: أصل عاوزة أقولك حاجة الأول .. زمان وأنا صغيرة كـ .....
تقاطعها نوثج على الفور: زمان وإنت صغيرة؟؟ ~~~ جبتى أم العيش والا لأ ؟؟؟ أقولك .. خلاص .. مش عاوزة أعرف
ترمى ناثنج ورق الجرائد من يدها، وتمسك بالحبل المعلقة فيه، وتتسلق السور كواحدة من أمهر عصابات النينجا المدربات حتى تصل للسطوح .. تفك قدمها بسرعة، وتهبط سريعاً للدور الأرضى، وتشمر بنطلونها وتلبس شبشب زنوبة، وتضع نظارتها الشمسية على وجهها، وتخبر الجميع بأنها ذاهبة لشراء الخبز.
سمارت: مش فريدة راحت تجيب؟؟
هشام: هأو أو أو .. عشمان حنا يخش الجنة :xgfd:
سمارت بغضب: تقصد إيه؟
هشام: ما تاخدش فى بالك، افتكرت واحد صاحبى تايوانى اسمه حنا .. مش عليك انت يعنى :xgfd:
سمارت: أنا شاكك فيك
رجب: كنا
فى فترة شبابى نصادق التايوانيين ويصادقونا، وبالذات اللى اسمهم حنا.
سمارت: يعنى إيه؟
لارنو: يعنى فريدة ما جابتش العيش
سمارت: انتوا حتشتغلونى كلكم؟
مصرية: ليه بس يا سمارت؟ زعلان ليه؟ حصل خير، تعال أريحك .. هات إيدك وأبصم عالورقة دى ..
سمارت: ودى إيه دى كمان؟
مصرية: ده عرض حال دمغة، علشان حأكتبلك مشكلتك وأروقلك المسائل، وأعملك منها يافطة محددة المطالب تعلقها على صدرك وكل الناس تشوفها ويتعاطفوا معاك.
سمارت: حد قالك إن أنا عندى مشكلة؟
مصرية: مالكش انت دعوة بس .. دى إجراءات ضرورية لزوم تهدئة النفوس وحل المواضيع .. إيش فهمك إنت؟
سمارت يشخط فيها بإستغراب: إنت بتتكلمى عن إيـــــــــــــــــــــه؟؟ إيه هو فيه إيه؟؟؟؟؟؟؟
سيسامى: أيوووووه يا مينز .. واى يو أولويز سافار ميس أندر ستودز؟؟ انتو نوت ممكنين خالص.
يصل لأسماعهم صوت زهيرى من حديقة القصر يدندن: علشان الشوك اللى فى الورد بأحب الورد :xgfd:
جاتيتا: هو الراجل ده بيجيب الأغانى دى منين؟؟؟
أنيد: أنا عارفة !!!! أغانى من أيام هولاكو بعيد عنك .. حاجة تقرف.
تتجه ناحيتهما مصرية، وبسرعة: هاتى إيدك إنت وهى وابصموا هنا بسرعة.
أنيد: لاااااااااااااا .. أنا غير العالم دى كلها يا ماما .. شوفى غيرى تعمليله عرض حال دمغة .. أه.
جاتيتا: أنا أنا .. أنا عاوزه بأحب اللغوصة .. خدى إيدى أهيه .. عاوزة رجلى كمان؟
مصرية: كفاية إيدك .. ولازم تدفعى مصاريف اليافطة .. 15 جنيه بس
جاتيتا: يعنى كام يورو؟
هشام: 2
يقولها وينصرف سريعاً لينظر لليافطة التى كانت تنظفها ناثنج تو لوز .. يتأملها قليلاً ثم يصرخ منادياً للجميع. فيأتون سريعاً وينظروا لها أيضاً.
أوسكاسان: مش قادر أصدق عينى .. اليافطة بتتحرك وبتشاورلنا إزاى الكلام ده؟؟
هشام: يالله نقف فوق بعض علشان نوصلها .. ونشوف فيها إيه بالضبط ..
وفعلاً .. كونوا برج أدمى حتى وصلوا لها
كانت أم يحى (منى موون) هى آخر واحدة فوق .. اقتربت من اليافطة ومدت يدها إليها ... وأخذت تفرك فيها وتنظفها لتتبين ما فيها ..
فإذا بقزم الجزيرة يقفز منها .. ويهبط على أجسامهم حتى وصل للأرض .. وهم من "الخضة" .. يسقطون فوق بعضهم وتتعالى صيحاتهم
ينظر لهم القزم ويضحك: كر كر كر كر كررررررررررر ||3:
سمارت: بتضحك على إيه يا أهبل
تعود ناثنج تو لوز وفى يدها الخبز وهم فى هذا الموقف .. وبدا عليها آثار الوقوف فى الطابور .. حيث وضح أنها واجهت معارك دامية .. وريحتها بقت وحشـــــــــــــة
كلهم فى نفس واحد وهم مازالوا مكومين فوق بعضهم على الأرض: ناثنج .. ويلكم
القزم: هاتى العيش
ناثنج: روح إلعب بعيد يا شاطر
القزم: بقى كده؟؟؟؟؟ أوكــــــــــــــى ... من عينيه
وهوباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
وجد الجميع أنفسهم .. وهم لايزالوا مكومين فوق بعض .... فى الجزيرة من جديد .. وكاباكا أمامهم على باب الكهف، يداعب نانانومامو:
كاباكا:إنت قطة ..
ترد عليه: وإنت حمار ..
إلى أخره .. من كلام الغزل العفيف بينهما
فريدة تبحلق بعينيها وقد أصابتها الصدمة من كلام السيدة، وبالذات كلمة "الدلعدى" فجأة تشعر ببرد مفاجئ ينتابها، وتتصب عرقاً ولا تدرى ماذا تقول .. تتسمر فى مكانها مذهولة.
سيدة أخرى من آخر الطابور: يالله ياختشى خفى حالك واتلحلحى وتعالى أقفى ورايا .. أنا آخير واحدة فى الطشابور.
فريدة ترتعد وثجرى خارجة من الطابور وسط أنظار الواقفين فيه وتعليقاتهم النارية .. تصل إلى القصر المهجور وهى منهكة من الجرى. تراها نوثنج تو لوز التى كانت "متشعلقة" على سور السطوح، مدلدلة رأسها لأسفل، ورابطة رجلها بحبل فى عامود إيريال تليفزيون قديم، وفى يدها ورق جرائد مبتل، تمسح به يافطة فى أعلى واجهة القصر لتزيح عنها التراب والعنكبوت ويظهر المكتوب فيها.
نوثنج تو لوز: فرافيرو .. جبتلنا العيش؟؟
فريدة: هاى نثنج .. هه؟؟
نوثنج: العيش .. جبتيه؟
فريدة وهى تنهج: وإنت إزيك؟ كويسة؟
نوثنج: كويسة إزاى يعنى وأنا دماغى تحت ورجلى فوق ومتشعبطة بالشقلوب كده؟ أكيد لأ .. المهم انت جبتى العيش؟؟ أنا حأموت من الجوووووع
فريدة: أصل عاوزة أقولك حاجة الأول .. زمان وأنا صغيرة كـ .....
تقاطعها نوثج على الفور: زمان وإنت صغيرة؟؟ ~~~ جبتى أم العيش والا لأ ؟؟؟ أقولك .. خلاص .. مش عاوزة أعرف
ترمى ناثنج ورق الجرائد من يدها، وتمسك بالحبل المعلقة فيه، وتتسلق السور كواحدة من أمهر عصابات النينجا المدربات حتى تصل للسطوح .. تفك قدمها بسرعة، وتهبط سريعاً للدور الأرضى، وتشمر بنطلونها وتلبس شبشب زنوبة، وتضع نظارتها الشمسية على وجهها، وتخبر الجميع بأنها ذاهبة لشراء الخبز.
سمارت: مش فريدة راحت تجيب؟؟
هشام: هأو أو أو .. عشمان حنا يخش الجنة :xgfd:
سمارت بغضب: تقصد إيه؟
هشام: ما تاخدش فى بالك، افتكرت واحد صاحبى تايوانى اسمه حنا .. مش عليك انت يعنى :xgfd:
سمارت: أنا شاكك فيك
رجب: كنا
فى فترة شبابى نصادق التايوانيين ويصادقونا، وبالذات اللى اسمهم حنا.
سمارت: يعنى إيه؟
لارنو: يعنى فريدة ما جابتش العيش
سمارت: انتوا حتشتغلونى كلكم؟
مصرية: ليه بس يا سمارت؟ زعلان ليه؟ حصل خير، تعال أريحك .. هات إيدك وأبصم عالورقة دى ..
سمارت: ودى إيه دى كمان؟
مصرية: ده عرض حال دمغة، علشان حأكتبلك مشكلتك وأروقلك المسائل، وأعملك منها يافطة محددة المطالب تعلقها على صدرك وكل الناس تشوفها ويتعاطفوا معاك.
سمارت: حد قالك إن أنا عندى مشكلة؟
مصرية: مالكش انت دعوة بس .. دى إجراءات ضرورية لزوم تهدئة النفوس وحل المواضيع .. إيش فهمك إنت؟
سمارت يشخط فيها بإستغراب: إنت بتتكلمى عن إيـــــــــــــــــــــه؟؟ إيه هو فيه إيه؟؟؟؟؟؟؟
سيسامى: أيوووووه يا مينز .. واى يو أولويز سافار ميس أندر ستودز؟؟ انتو نوت ممكنين خالص.
يصل لأسماعهم صوت زهيرى من حديقة القصر يدندن: علشان الشوك اللى فى الورد بأحب الورد :xgfd:
جاتيتا: هو الراجل ده بيجيب الأغانى دى منين؟؟؟
أنيد: أنا عارفة !!!! أغانى من أيام هولاكو بعيد عنك .. حاجة تقرف.
تتجه ناحيتهما مصرية، وبسرعة: هاتى إيدك إنت وهى وابصموا هنا بسرعة.
أنيد: لاااااااااااااا .. أنا غير العالم دى كلها يا ماما .. شوفى غيرى تعمليله عرض حال دمغة .. أه.
جاتيتا: أنا أنا .. أنا عاوزه بأحب اللغوصة .. خدى إيدى أهيه .. عاوزة رجلى كمان؟
مصرية: كفاية إيدك .. ولازم تدفعى مصاريف اليافطة .. 15 جنيه بس
جاتيتا: يعنى كام يورو؟
هشام: 2
يقولها وينصرف سريعاً لينظر لليافطة التى كانت تنظفها ناثنج تو لوز .. يتأملها قليلاً ثم يصرخ منادياً للجميع. فيأتون سريعاً وينظروا لها أيضاً.
أوسكاسان: مش قادر أصدق عينى .. اليافطة بتتحرك وبتشاورلنا إزاى الكلام ده؟؟
هشام: يالله نقف فوق بعض علشان نوصلها .. ونشوف فيها إيه بالضبط ..
وفعلاً .. كونوا برج أدمى حتى وصلوا لها
كانت أم يحى (منى موون) هى آخر واحدة فوق .. اقتربت من اليافطة ومدت يدها إليها ... وأخذت تفرك فيها وتنظفها لتتبين ما فيها ..
فإذا بقزم الجزيرة يقفز منها .. ويهبط على أجسامهم حتى وصل للأرض .. وهم من "الخضة" .. يسقطون فوق بعضهم وتتعالى صيحاتهم
ينظر لهم القزم ويضحك: كر كر كر كر كررررررررررر ||3:
سمارت: بتضحك على إيه يا أهبل
تعود ناثنج تو لوز وفى يدها الخبز وهم فى هذا الموقف .. وبدا عليها آثار الوقوف فى الطابور .. حيث وضح أنها واجهت معارك دامية .. وريحتها بقت وحشـــــــــــــة
كلهم فى نفس واحد وهم مازالوا مكومين فوق بعضهم على الأرض: ناثنج .. ويلكم
القزم: هاتى العيش
ناثنج: روح إلعب بعيد يا شاطر
القزم: بقى كده؟؟؟؟؟ أوكــــــــــــــى ... من عينيه
وهوباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
وجد الجميع أنفسهم .. وهم لايزالوا مكومين فوق بعض .... فى الجزيرة من جديد .. وكاباكا أمامهم على باب الكهف، يداعب نانانومامو:
كاباكا:إنت قطة ..
ترد عليه: وإنت حمار ..
إلى أخره .. من كلام الغزل العفيف بينهما
farida- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1587
العمر : 65
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
وجد الجميع أنفسهم .. وهم لايزالوا مكومين فوق بعض .... فى الجزيرة من جديد .. وكاباكا أمامهم على باب الكهف، يداعب نانانومامو
فريده : اهه يا رجلى
هشام أه يا مفاصلى
أنيد: ايه ده كاباكا تاااااااااااااااااااااااااانى ..احنا رجعنا الجزيره
يلتفت الجميع حولهم
لارنو : جزيره ايه انتى هبله
NTL:عندها حق يا جماعه كاباكا اهو
اوسكا : ايه التخاريف دى ..احنا لسه زى ما احنا ..ده مش ا لكهف
أتش: فعلا احنا لسه فى الخرابه اللى رمانا فيها العفريت
فريده:هيييييييييييييييييييييييييييه احنا لسه فى مصر يعنى
يفوم الجميع من على الارض
و يجرى أوسكا فى اتجاه كاباكا.كاباكااااااااااااااا حبيبى ليك وحشه يا راجل
ينظر له الرجل فى ذهول قائلا: ايه يا اخينا انت اهبل
يلتف الجميع حوله:يعنى انت مش كاباكا
كاباكا مين يا ولاد الهرمه ..انا المعلم إنّو على سن و رمح
سيسامى : سورى يا معلم اصل انت شبه واحد نعرفه
ينظر لهم إنو شذرا و يغادر المكان
و يعود الجميع الى البيت المهجور..يالا يا فريده روّحى هاتى العيش
فريده : لاااااااااااااااااااااااااا هو كل يوم
NTL: كل يوم على اساس انك جبتيه امبارح يعنى
سمارت : فعلا يا فرى انتى رجعتى قفاكى يأمر عيش
فريده : طب ممكن يا لارنو تيجى معايا
لارنو: اوكىىىىىىىىى..اهو بدال ما اساعدهم فى التنضيف
فريده: بصى يا لارنو انا النهارده حأستخدم اسلوب لطيف معاهم
لارنو: اوكى براحتك انا بس جايه اسليكى ماليش فيه
أول ما توصل فريده الفرن تصيح بصوت عالى : بونجوووووووووووووووووووووووووووووووووووور
و ينظر لها كل الواقفين بينما لارنو تشترك فى فريق لعب سيجا
فريده : اهه يا رجلى
هشام أه يا مفاصلى
أنيد: ايه ده كاباكا تاااااااااااااااااااااااااانى ..احنا رجعنا الجزيره
يلتفت الجميع حولهم
لارنو : جزيره ايه انتى هبله
NTL:عندها حق يا جماعه كاباكا اهو
اوسكا : ايه التخاريف دى ..احنا لسه زى ما احنا ..ده مش ا لكهف
أتش: فعلا احنا لسه فى الخرابه اللى رمانا فيها العفريت
فريده:هيييييييييييييييييييييييييييه احنا لسه فى مصر يعنى
يفوم الجميع من على الارض
و يجرى أوسكا فى اتجاه كاباكا.كاباكااااااااااااااا حبيبى ليك وحشه يا راجل
ينظر له الرجل فى ذهول قائلا: ايه يا اخينا انت اهبل
يلتف الجميع حوله:يعنى انت مش كاباكا
كاباكا مين يا ولاد الهرمه ..انا المعلم إنّو على سن و رمح
سيسامى : سورى يا معلم اصل انت شبه واحد نعرفه
ينظر لهم إنو شذرا و يغادر المكان
و يعود الجميع الى البيت المهجور..يالا يا فريده روّحى هاتى العيش
فريده : لاااااااااااااااااااااااااا هو كل يوم
NTL: كل يوم على اساس انك جبتيه امبارح يعنى
سمارت : فعلا يا فرى انتى رجعتى قفاكى يأمر عيش
فريده : طب ممكن يا لارنو تيجى معايا
لارنو: اوكىىىىىىىىى..اهو بدال ما اساعدهم فى التنضيف
فريده: بصى يا لارنو انا النهارده حأستخدم اسلوب لطيف معاهم
لارنو: اوكى براحتك انا بس جايه اسليكى ماليش فيه
أول ما توصل فريده الفرن تصيح بصوت عالى : بونجوووووووووووووووووووووووووووووووووووور
و ينظر لها كل الواقفين بينما لارنو تشترك فى فريق لعب سيجا
aniD- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 599
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
ترد عليها ونجده شكلها زي برميل البنزين و بتاكل لبان: بونجور قال بونجور الدلعادي
فريدة ابلع ريقها و تبحلق عينها ممصدقاش الرد
يتنضرو في الطابور لمدة ساعة تقريبا و لسة فاضل 200 متر علشان يوصل دورهم
تيجي وحدة من ورا فريدة و تشدها من ذراعها : انتي يا ختشي رايحة فين انا كنت قبلك
فريدة: بردون بس ده مش صحيح انا من ساعة و انا هنا مستنية
الست الليوراها: نعم يا روح امك .....يا قاتل يا مقتول
فريدة: ساكتة مش عارفة ترد عليها لسانها اتشلل من الكلام اللي سامعاه
لارنو : ترد عليها : نعم يا دلعادي بقولك ايه يا تاخدي مكانك يا اجيب اللي يربوكي انتي ايه فاكرة نفسك احسن مننا و الا ايه كل الزحمةو البهدلة دي اللي احنا فيها جايالي انتي بلسانك الوسخ تردينا للورا ليه
يا قنبلة عازات سامة
يا ...قليلة الادب و الرشاقة
يا قليلة العصر و الاناقة
يا طويلة اللسان و الناخير
يا شعر ملين حشرات
...................
نعود الى البيت المخروم
سمارت: هما تاخرو ليه
رجب: يعني انت مش عارف الطابور اللي بيكون من الفجر للعصر
زوهيري: ترلي ..... يا حبيبي ياللي واقف في طابور العيش مستني تاخدلك كام رغيف
جاتي بتعمل حركات رياضية
مصرية : انتي بترقصي ليه
جاتي: لا دي حركات رياضية ما تيجي نعمل سوى
مصرية: بس انا مبعرفش
جاتي : و لا يهمك انتي تابعيني وبس مفيش مشكلة
مصرية و حاتي بقو بيعملة حركات الاثنين
مشاعر": يا ناس البنات اتأخرو اوي
هرم: انا حمشي اشوف ايه اللي حصل
مخاميخو: خليني امشي معاك
في طابور العيش
لارنو لسة بتشتم الست اللي كانت عايزة تحتل مكانهن
فريدة: لارنو بليز خلاص او فاضلنا 2 بس و يجي دورنا
و يهل عليهم هرم و مخاميخو
ايه يا عسلات جرى ايه خد مضايقكم
لارنو تشير بعينيها للست
فريدو: با د بروبليم
لارنو اه الدور علينا دلوقتي
تاخد العيش كل اللي تقدر عليه
و تروح مبتسمة للبيت المخروب
هرم و مخاميخو واحد قافل بق الست و الاهر شد ايديها لغاية ما خلصت لارنو.....فريدة تابعة لارنو تجري زي ما تكون بتجري على حواف صوابعها
و الخناشير وراهم
لما وصلو البيت
Gatita- عضو ألفى
- عدد الرسائل : 1149
تاريخ التسجيل : 02/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
ترد عليها : نعم يا دلعادي بقولك ايه يا تاخدي مكانك يا اجيب اللي يربوكي انتي ايه فاكرة نفسك احسن مننا و الا ايه كل الزحمةو البهدلة دي اللي احنا فيها جايالي انتي بلسانك الوسخ تردينا للورا ليه
يا قنبلة عازات سامة
يا ...قليلة الادب و الرشاقة
يا قليلة العصر و الاناقة
يا طويلة اللسان و الناخير
يا شعر ملين حشرات
حلوة وصلات الردح والشرشحة دي يا جاتي
كأنك كنتي عايشة في حارة من اصغر زقاق في بولاق الدكرور
جبتي الكلام الرقيق ده منين يابنتي
لارنوووووووووووووووووووو هاهاهاهاهاهاهاها
مش حييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييلو علشانك
العرسان هايطفشو كده ياماما خلي المواهب دي لما تتجوزي وتخلفي وحد يضرب عيالك
يا خسارة كاباكا فيكي
OSKASAN- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 838
العمر : 57
تاريخ التسجيل : 25/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
جاااااااااااتي انتي رهييييييبة
تصدقي فعلا ان ده بيحصلي في الحقيقة
لو لقيت حد بيزعق او بيتخانق لساني بيتشل
مش بعرف انطق
بس انتي جبتي الثقافة اللغوية دي
تصدقي فعلا ان ده بيحصلي في الحقيقة
لو لقيت حد بيزعق او بيتخانق لساني بيتشل
مش بعرف انطق
بس انتي جبتي الثقافة اللغوية دي
farida- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1587
العمر : 65
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
||3: ||3: ||3: ||3: ||3: ||3: ||3:
الله ينور عليكي يا جاتي ايه الالفاظ البيئه دي والا الشرشحه وفرش الملايه دي حسيت اني في حاره صحيح
الله ينور عليكي يا جاتي ايه الالفاظ البيئه دي والا الشرشحه وفرش الملايه دي حسيت اني في حاره صحيح
المشـ دفء ـاعر- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 134
العمر : 42
الموقع : مصريه مغتربه بجده
تاريخ التسجيل : 22/03/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
الله يخليكو فرحتوني وحسيتوني اعرف اكتب بصحيح
حتى انت يا اوسكا اللي ورايا ورى اخطائي عجبك
يللا بقى الدور على مين
حتى انت يا اوسكا اللي ورايا ورى اخطائي عجبك
يللا بقى الدور على مين
Gatita- عضو ألفى
- عدد الرسائل : 1149
تاريخ التسجيل : 02/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
انتو نسيتو الموضوعو الا ايه
يللا اكتبو
يللا اكتبو
Gatita- عضو ألفى
- عدد الرسائل : 1149
تاريخ التسجيل : 02/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
سمارت: صباح الخير نمتوا كويس؟
دولفين: كويس إيه س ده السراير بقالها مليون سنة متنجدتش.
فريدة: ها حنعمل إيه النهاردة؟
أوسكا: حنتمشى على الكورنيش.
الحمد لله عندنا حيطة :QQ:
الهرم: نروح سايبر، حموت أشوف كمبيوتر.
أنيد: يا سلام وأنا كمان
مشاعر: تصدقوا على أد ما كنت نفسي أهرب منه شوية هو والتليفون، بس دلوقتي .. :#~€:
أدهم: وحنروح إزاي؟ إنتوا ناسيين إننا في حارة عجيبة وأقرب سايبر بعيد عن هنا بأد إيه؟ :mmm:
جاتي: شوفوا تاكسي
أوسكا: تاكسي إيه بس إحنا حيلتنا اللضة
هشام: أتوبيس مفيش غير كده.:idea:
فريدة: لأ لأأأأأأأأأأأأ إنت مش بتشوفه وهو مايل على جنبه والناس طالعين من الباب؟!!!
مصرية: أيوة الأتوبيس لأ شوفوا حاجة تانية
أوسكا: أنا موافق على الأتوبيس
سمارت: وأنا كمان
جاتي: أنا كمان نفسي أتفرج عليه
سيسامي: يعني خلاص مفيش غيره
هشام: يالله بينا نشوف أقرب محطة أتوبيس حتودينا فين
دولفين: كويس إيه س ده السراير بقالها مليون سنة متنجدتش.
فريدة: ها حنعمل إيه النهاردة؟
أوسكا: حنتمشى على الكورنيش.
الحمد لله عندنا حيطة :QQ:
الهرم: نروح سايبر، حموت أشوف كمبيوتر.
أنيد: يا سلام وأنا كمان
مشاعر: تصدقوا على أد ما كنت نفسي أهرب منه شوية هو والتليفون، بس دلوقتي .. :#~€:
أدهم: وحنروح إزاي؟ إنتوا ناسيين إننا في حارة عجيبة وأقرب سايبر بعيد عن هنا بأد إيه؟ :mmm:
جاتي: شوفوا تاكسي
أوسكا: تاكسي إيه بس إحنا حيلتنا اللضة
هشام: أتوبيس مفيش غير كده.:idea:
فريدة: لأ لأأأأأأأأأأأأ إنت مش بتشوفه وهو مايل على جنبه والناس طالعين من الباب؟!!!
مصرية: أيوة الأتوبيس لأ شوفوا حاجة تانية
أوسكا: أنا موافق على الأتوبيس
سمارت: وأنا كمان
جاتي: أنا كمان نفسي أتفرج عليه
سيسامي: يعني خلاص مفيش غيره
هشام: يالله بينا نشوف أقرب محطة أتوبيس حتودينا فين
مصرية- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1868
العمر : 46
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
وذهب الجميع لمحطه الاوتوبيس وكانت الحقيقه مليانه باشكال عجيبه من كل شكل و لون
كل مايجي اوتوبيس مليان علي اخرة
اتش: نركب بقي اي واحد ونخلص
فري: لا استنو لما يجي واحد فاضي، مش باحب الزحمه
سمارت: هانركب الي جاي و زي ماتيجي
وركبو اول اوتوبيس و كان زحمه مووووووووت
فري: اووووووف ريحه وحشه اوي و تطلع من شنطتها ازازة برفان و فش فش فش
مصريه: انزاحي شويه يا انيد انا هاقع من علي السلم
انيد: انزاح ايه بس ، وتهمس في ودن مصريه انا كنت واقفه مكان الست الطخينه الي هناك دي ماعرفش ازاي جيت هنا وهي بقت مكاني ~~~
اتش: انا مش لاقي حته احط فيها رجلي، اةةةةة ياولاد الذين رجلي باظت خلاص
لارنو: احمد ربنا ان رجلك الي باظت، علي الاقل انت بتشم هوا نضيف فوق ،احنا هنا هانسكر من الروايح
زوهيري يبص لاوسكا ايه ده ؟ الي جابلك يخليليك ||3:
اوسكا:ايه ده؟ بنت مين دي؟روحي يا شاطرة الزقي في ماما احسن تتوهي منها
البت: ماله ده ، الحقي يا امااا
الست الطخينه : مالك يا بت؟؟ حد ضايقك ؟ اموتهووولك
اوسكا: ضايقها ؟ لا عاش ولا كان يا هانم، ويطلع من جيبه ربع جينه ، خدي يا حلوة هاتي شيكولاته :yumyumy:
البت: ربع جنييييييييييه ، لا خليهولك
جاتي: بلدي اوي اوي مش ممكن ياااي
الست الطخينه: مين الي بلدي يا عنيا ؟؟
اتش: نفسها في برتقان بلدي يا ست، مالك بينا بس
انيد: اهي المحطه جت يالا ننزل
السواق: الاجره يا بهوات، انتو نازلين كده من غير ماتدفعو ؟؟
اتش: حد معاه فلوس ؟؟
البت: اه الراجل ده معاه ربع جنيه، اكملكو عليهم !!!
وتنفجر في الضحك
كل مايجي اوتوبيس مليان علي اخرة
اتش: نركب بقي اي واحد ونخلص
فري: لا استنو لما يجي واحد فاضي، مش باحب الزحمه
سمارت: هانركب الي جاي و زي ماتيجي
وركبو اول اوتوبيس و كان زحمه مووووووووت
فري: اووووووف ريحه وحشه اوي و تطلع من شنطتها ازازة برفان و فش فش فش
مصريه: انزاحي شويه يا انيد انا هاقع من علي السلم
انيد: انزاح ايه بس ، وتهمس في ودن مصريه انا كنت واقفه مكان الست الطخينه الي هناك دي ماعرفش ازاي جيت هنا وهي بقت مكاني ~~~
اتش: انا مش لاقي حته احط فيها رجلي، اةةةةة ياولاد الذين رجلي باظت خلاص
لارنو: احمد ربنا ان رجلك الي باظت، علي الاقل انت بتشم هوا نضيف فوق ،احنا هنا هانسكر من الروايح
زوهيري يبص لاوسكا ايه ده ؟ الي جابلك يخليليك ||3:
اوسكا:ايه ده؟ بنت مين دي؟روحي يا شاطرة الزقي في ماما احسن تتوهي منها
البت: ماله ده ، الحقي يا امااا
الست الطخينه : مالك يا بت؟؟ حد ضايقك ؟ اموتهووولك
اوسكا: ضايقها ؟ لا عاش ولا كان يا هانم، ويطلع من جيبه ربع جينه ، خدي يا حلوة هاتي شيكولاته :yumyumy:
البت: ربع جنييييييييييه ، لا خليهولك
جاتي: بلدي اوي اوي مش ممكن ياااي
الست الطخينه: مين الي بلدي يا عنيا ؟؟
اتش: نفسها في برتقان بلدي يا ست، مالك بينا بس
انيد: اهي المحطه جت يالا ننزل
السواق: الاجره يا بهوات، انتو نازلين كده من غير ماتدفعو ؟؟
اتش: حد معاه فلوس ؟؟
البت: اه الراجل ده معاه ربع جنيه، اكملكو عليهم !!!
وتنفجر في الضحك
larno- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 385
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 28/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
الكمساري: إيه يا عم منك له له لها فين التذاكر؟
أوسكا: فين الفلوس يا سمارت؟
سمارت: افتكرت هشام حيجيبهم
هشام: أنا اديتهم لجاتي
جاتي: لاقيتهم مش نضاف غسلتهم ونسيتهم .
مصرية: يادي المصيبة نسيتي الفلوس
الكمساري: مش عليا شغل الحلق حوش ده قدامي إنت وهي على القسم.
يحاول الجميع إقناع الكمساري بإعادتهم لجلب النقود إلا أنه أبى بمنتهى الشموخ ألا يعود مع شوية نصابين وحرامية مش عارفين حتى ينصبوا صح، على حد قوله.
ويذهب الجميع لقسم الشرطة.
ما أن يدخلوا حتى يشاهدوا مجموعة من المشتبه بهم الحجز.:strangers#:
دفء: الحمد لله سلاحيفي مش معايا علشان ميشوفوش المناظر دي.
مشاعر: الحمد لله إني مش لوحدي كويس إننا مع بعض أهه نونس بعض برضه.
أوسكا ينظر إليهما وتغرورق عيناه بالدموع ويسرع نحو الضابط النوبتشي: أرجوك وديني الحبس بس إبعدني عن الناس دول أنا خلاص مش قادر.
ويجهش بالبكاء.
رجب يسرع نحو أوسكا: معلش يا حضرة الضابط اصل أعصابه تعبانة شوية
فريدة: يا حرام أوسكا أعصابه بقت ضعيفة خالص من كتر الضغوط اللي بنقابلها.
جاتي: ياريت كان معايا السحلية كان زمانها عملت حركات تضحكه.
سمارت: الرحمة بقى اسكتوا شوية إنتوا مش شايفين المصيبة اللي إحنا فيها.:3zbo:
وهنا ينادي الضابط على الأعضاء لفتح المحضر.
أوسكا: فين الفلوس يا سمارت؟
سمارت: افتكرت هشام حيجيبهم
هشام: أنا اديتهم لجاتي
جاتي: لاقيتهم مش نضاف غسلتهم ونسيتهم .
مصرية: يادي المصيبة نسيتي الفلوس
الكمساري: مش عليا شغل الحلق حوش ده قدامي إنت وهي على القسم.
يحاول الجميع إقناع الكمساري بإعادتهم لجلب النقود إلا أنه أبى بمنتهى الشموخ ألا يعود مع شوية نصابين وحرامية مش عارفين حتى ينصبوا صح، على حد قوله.
ويذهب الجميع لقسم الشرطة.
ما أن يدخلوا حتى يشاهدوا مجموعة من المشتبه بهم الحجز.:strangers#:
دفء: الحمد لله سلاحيفي مش معايا علشان ميشوفوش المناظر دي.
مشاعر: الحمد لله إني مش لوحدي كويس إننا مع بعض أهه نونس بعض برضه.
أوسكا ينظر إليهما وتغرورق عيناه بالدموع ويسرع نحو الضابط النوبتشي: أرجوك وديني الحبس بس إبعدني عن الناس دول أنا خلاص مش قادر.
ويجهش بالبكاء.
رجب يسرع نحو أوسكا: معلش يا حضرة الضابط اصل أعصابه تعبانة شوية
فريدة: يا حرام أوسكا أعصابه بقت ضعيفة خالص من كتر الضغوط اللي بنقابلها.
جاتي: ياريت كان معايا السحلية كان زمانها عملت حركات تضحكه.
سمارت: الرحمة بقى اسكتوا شوية إنتوا مش شايفين المصيبة اللي إحنا فيها.:3zbo:
وهنا ينادي الضابط على الأعضاء لفتح المحضر.
مصرية- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1868
العمر : 46
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
الضابط ينادي
بوش مكشر زي محد واقفله في حنجرته
انت يا ست انتي يشير على فريدة
فريدة: انا بوش اصفر على ابيض
الضابط: ايوة انتي ..... انتي اسمك ايه
فريدة: شوف حضرتك ...جاتي حبيبتي اللي هي اختي بس مش امي و ابوية بس هي اختي الي بقولها سكينة بتقولي فرفر .........بس احيانا بتنادي عليا و تقولو فرتوتة
الضابط يشخط فيها و يقولها بقولك اسمك
فريدة: مهو انابرد عليك و الله
جاتي بتقولي فرفر و فرتوتة و لما بنحضر المحلول بتقولي ريا
الضابط: يا شويش اركن الست دي هناك
اللي بعده
الكل يبص في بعضه
بوش مكشر زي محد واقفله في حنجرته
انت يا ست انتي يشير على فريدة
فريدة: انا بوش اصفر على ابيض
الضابط: ايوة انتي ..... انتي اسمك ايه
فريدة: شوف حضرتك ...جاتي حبيبتي اللي هي اختي بس مش امي و ابوية بس هي اختي الي بقولها سكينة بتقولي فرفر .........بس احيانا بتنادي عليا و تقولو فرتوتة
الضابط يشخط فيها و يقولها بقولك اسمك
فريدة: مهو انابرد عليك و الله
جاتي بتقولي فرفر و فرتوتة و لما بنحضر المحلول بتقولي ريا
الضابط: يا شويش اركن الست دي هناك
اللي بعده
الكل يبص في بعضه
Gatita- عضو ألفى
- عدد الرسائل : 1149
تاريخ التسجيل : 02/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
الضابط: ناديلى الراجل الطويل اللى هناك ده
الشاويش: انهى يا افندم ..ما كلهم طوال
الضابط : ابو جلابيه مخططه شبه شكوكو ده
يذهب الشاويش و يجذب هشام من قفاه قائلا كلم الباشا
هشام : اوعى ايدك بس ..انا مش عايز ائذيك
الشاويش ينظر له شذرا
يتوجه هشام و يقف قدام الضابط
الضابط: انت بقى زعيم العصابه
هشام: عصابه ايه يا افندم
الضابط: عصابه المتسولين اللى مدوّخه البلد
يشهق الجميع ..متسولين و ماليه البلد
فرى : ايمبوسيبل و تسقط مغشيا عليها
دفء: ياااااااااااااااى ..اا مش عايزه سلاحيفى يسمعوا الكلام اللى كله اسفاف ..نفسيتهم حتتدمر
أوسكا: يخبط رأسه بهيستيريا فى الحائط :QQ: :QQ:
هشام : يا افندم الموضوع بسيط جدا ..أحنا ناس عايشين فى منطقه شعبيه و نسينا الفلوس و التذاكر متعملش خمسه جنيه
و بعد اذنك ادينى خمس دقايق اتصرف
يهمس هشام للمجموعه
كل اللى معاه فلوس يطلعها عشان نخلص من الورطه دى
و بعد جهد جهيد يجمع خمسه جنيهات فكه
الضابط و الله ااقطع دراعى ان ما كنتم متسولين و لا بتوع بلياتشو ..دى مناظر شحاتين
نهار خارج السجن
جاتى : يااااااااااى بأتنفس انسام الحريه
أوسكا: اللى يشوف كده يقول خارجه من مؤبد
أنيد:طيب حنّروح ازاى
سمارت: و هى دى عايزه ذكاء..حنروح مشىىىىىىىىى
ميخا: مش حنروح سايبر
لارنو: اسكت بقى ما هى كانت شورتك المقندله
الشاويش: انهى يا افندم ..ما كلهم طوال
الضابط : ابو جلابيه مخططه شبه شكوكو ده
يذهب الشاويش و يجذب هشام من قفاه قائلا كلم الباشا
هشام : اوعى ايدك بس ..انا مش عايز ائذيك
الشاويش ينظر له شذرا
يتوجه هشام و يقف قدام الضابط
الضابط: انت بقى زعيم العصابه
هشام: عصابه ايه يا افندم
الضابط: عصابه المتسولين اللى مدوّخه البلد
يشهق الجميع ..متسولين و ماليه البلد
فرى : ايمبوسيبل و تسقط مغشيا عليها
دفء: ياااااااااااااااى ..اا مش عايزه سلاحيفى يسمعوا الكلام اللى كله اسفاف ..نفسيتهم حتتدمر
أوسكا: يخبط رأسه بهيستيريا فى الحائط :QQ: :QQ:
هشام : يا افندم الموضوع بسيط جدا ..أحنا ناس عايشين فى منطقه شعبيه و نسينا الفلوس و التذاكر متعملش خمسه جنيه
و بعد اذنك ادينى خمس دقايق اتصرف
يهمس هشام للمجموعه
كل اللى معاه فلوس يطلعها عشان نخلص من الورطه دى
و بعد جهد جهيد يجمع خمسه جنيهات فكه
الضابط و الله ااقطع دراعى ان ما كنتم متسولين و لا بتوع بلياتشو ..دى مناظر شحاتين
نهار خارج السجن
جاتى : يااااااااااى بأتنفس انسام الحريه
أوسكا: اللى يشوف كده يقول خارجه من مؤبد
أنيد:طيب حنّروح ازاى
سمارت: و هى دى عايزه ذكاء..حنروح مشىىىىىىىىى
ميخا: مش حنروح سايبر
لارنو: اسكت بقى ما هى كانت شورتك المقندله
عدل سابقا من قبل aniD في الأربعاء 02 أبريل 2008, 5:17 pm عدل 1 مرات
aniD- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 599
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
يخرج الجيع فى ركب مهيب ..يجرون الاقدام...فى مشهد تدمع له العيون ..و بين تعليقات الناس
لا حول و لا قوه الا بالله و المناظر تصعب عالكافر و شيخ وقور يتمتم الحمد الله الذى اعفانا مما ابتلى به غيرنا
أوسكا: هو احنا شكلنا وحش كده
دولفين: ده كفايه الكستور اللى احنا لابسينه ..افتكر خلاص محدش بيعمّله
لارنو: يعنى بجد بجد حنمشى المسافه دى كلها
فريده : اه
مصريه : الشمس حاميه اوى
ميخا : يا جماعه اسمعوا كلامى ندخل سايبر نريّح ساعه و كل واحد يبص عالميل على الاقل حيطمن اهله عليه
أوسكا: و لما منلاقيش فلوس و نرجع القسم .. الظابط المره دى لو عملنا قرود مش حيطلعنا
فريده : انا معايا الكريدت كارد نسحب فلوس من اى مكان
سمارت ينظر لها شزرا : و انتى ضامنه تلاقى فيه فلوس
هشام: حتى لو فيه مش يمكن ده يزعّل عمك العفريت
أنيد: اه و الله و نلاقى نفسنا فى الجزيره تانى
أوسكا : الله يرحم أيامها ..يا حبيبى يا كاباكاااااااا ..كنت تلاقى من كافه شئ هناك موز و سمك و لحوم :-*/+./*-: ..احنا اللى مش وش نعمه و ينخرط فى البكاء
فى هذه الاثنا يمر عليه رجل مسن و يربت على كتفيه ..معلش يا ابنى ..بس قوم اشتغل و يترك فى يديه مبلغ من المال و يعطى مثله لفريده
أوسكا : شوفتوا الراجل افتكرنى شحات و يواصل بكاءه الحار
فريده: يااا عم انت ..انت فاكرنى ايه ده انا لما كنت صغيره كان بابا كل يوم يدينى المصروف بتاعى شيك انزل اصرفه ..انا مش شحاته
زوهيرى : تصدق انا معييش فلوس اجيب بطاريه للكاسيت
أوسكا: اهو عمك الشيخ لسه فى اول الشارع روح قوله يديك فلوس تجيب واحده... تصدق انت بقى ..انت معندكش احساس بالمسئوليه
د.أدهم : بــــــــــــــــــــــــــــس كفايه ..الرحمه هو احنا حنعيش فى المناهده دى على طول ..معاكم كام فلوس
هشام:بعد تفكير و حسابات ..معانا 7 جنيه ..اللى فرى و اوسكا شحتوهم
أوسكا و فرى فى صوت واحد : اخـــــــــــــــــــــــــرس :taa7':
سمارت :يحول بين اوسكا و هشام
هشام : خلاص خلاص مش قصدى ..قصدى اللى استلفوهم
جاتى : كام يورو يعنى
أنيد: يورو الا حته ..عايزه توديه البورصه
جاتى: يعنى ايه حته
أنيد: حته يعنى part جزء peace فهمتىىىىىىىىى
تهرش جاتى فى رأسها
المهم حنلاقى سايبر
دولفين : اه نقعد كلنا على جهاز واحد ..كل واحد يشوف ايميله فى السريع عشان نلاقى فلوس نرّوح
أنيد: طيب اهو يافطه سايبر هناك
تقترب المجموعه من السايبر...لافته كبيره مكتوب عليها صاصا نت
جاتى: صاصا ده مش عاطفى خالص
أوسكا :و احنا حنناسبه
زوهيرى: طب حد يدخل يتفق لنا
هشام: هى رحله بالنفر
أنيد: اه لازم حد يدخل الاول
أوسكا : طيب حأدخل انا و امرى لله تعالى معايا يا ميخا
يدخل اوسكا و ميخا
أوسكا : ايه الدخان ده كله ..متأكد ده سايبر مش غرزه
ميخا: احنا يا جدع مش قرينا اليافطه مع بعض :l2a:
طب فين صاحب المستوقد ده
من خلال الدخان الكثيف يخرج لهم شاب فى اوائل العشرينيات ..نحيل الجسد منكوش الشعر فى وجهه ندبه واضحه يتطاير من عينيه الشر
فتى السايبر بصوت مبحوح : أى خدمه ؟
أوسكا : انت المسئول عن الغرز قصدى عن السايبر
الفتى: اه محسوبك صابر
أوسكا : تشرفنا يا اخ صابر..الساعه بكام
صابر: جيمز و لا مواقع و شات
أوسكا : حتفرق معاك ايه يا سيد صابر
صابر: اصل كل حاجه ليها تسعيره و مكان
و يشير لهم الى اماكن مختلفه
ميخا: طب نبص بصه و نقولك
أوسكا على عتبه أول قاعه أيه الدوشه دى ..أكيد دى بتاعه الجيمز
وقع اقدام من بعيد و يلتفت الاثنان ده سمارت
سمارت : ايه اللى أخّركم يا جماعه
أوسكا تعالى شوف الهنا ..املنا فى القاعه التانيه
يفتح سمارت الباب...اضاءه خافته ..و صمت مريب ..فيغلقه مرتبكا
أوسكا : ايه يا عم قفلت ليه
سمارت:المكان ده موبوء
ميخا :صابر بيقولك ده مواقع ..اكيد ناس محترمه
سمارت : سلامات يا محترمين أسمعوا ا لكلام ..لو حابك أوى نقعد فى صاله الالعاب
يعود الجميع حيث مكتب صابر
صابر بنفاذ صبر :هاه
أوسكا: حنقعد فى قاعه الجيمز بكام الساعه
ينظر لهم صابر بقرف : الجيمز..ما علينا ..اتفضلوا
ميخا: لا الاول عايز اعرف الISP بتاعك ايه
صابر يتحسس مطواه على المكتب
سمارت يلكز ميخا ..اسكت بقى
اوسكا : بعد اذنك معانا ناس
صابر : ناس هو سايبر و لا قهوه بحبح ..ده سايبر محترم
سمارت فى سره: اه اوى :clap:
أوسكا : معلش استحملنا
و يخرج الثلاثه لمناداه بقيه الاعضاء
لا حول و لا قوه الا بالله و المناظر تصعب عالكافر و شيخ وقور يتمتم الحمد الله الذى اعفانا مما ابتلى به غيرنا
أوسكا: هو احنا شكلنا وحش كده
دولفين: ده كفايه الكستور اللى احنا لابسينه ..افتكر خلاص محدش بيعمّله
لارنو: يعنى بجد بجد حنمشى المسافه دى كلها
فريده : اه
مصريه : الشمس حاميه اوى
ميخا : يا جماعه اسمعوا كلامى ندخل سايبر نريّح ساعه و كل واحد يبص عالميل على الاقل حيطمن اهله عليه
أوسكا: و لما منلاقيش فلوس و نرجع القسم .. الظابط المره دى لو عملنا قرود مش حيطلعنا
فريده : انا معايا الكريدت كارد نسحب فلوس من اى مكان
سمارت ينظر لها شزرا : و انتى ضامنه تلاقى فيه فلوس
هشام: حتى لو فيه مش يمكن ده يزعّل عمك العفريت
أنيد: اه و الله و نلاقى نفسنا فى الجزيره تانى
أوسكا : الله يرحم أيامها ..يا حبيبى يا كاباكاااااااا ..كنت تلاقى من كافه شئ هناك موز و سمك و لحوم :-*/+./*-: ..احنا اللى مش وش نعمه و ينخرط فى البكاء
فى هذه الاثنا يمر عليه رجل مسن و يربت على كتفيه ..معلش يا ابنى ..بس قوم اشتغل و يترك فى يديه مبلغ من المال و يعطى مثله لفريده
أوسكا : شوفتوا الراجل افتكرنى شحات و يواصل بكاءه الحار
فريده: يااا عم انت ..انت فاكرنى ايه ده انا لما كنت صغيره كان بابا كل يوم يدينى المصروف بتاعى شيك انزل اصرفه ..انا مش شحاته
زوهيرى : تصدق انا معييش فلوس اجيب بطاريه للكاسيت
أوسكا: اهو عمك الشيخ لسه فى اول الشارع روح قوله يديك فلوس تجيب واحده... تصدق انت بقى ..انت معندكش احساس بالمسئوليه
د.أدهم : بــــــــــــــــــــــــــــس كفايه ..الرحمه هو احنا حنعيش فى المناهده دى على طول ..معاكم كام فلوس
هشام:بعد تفكير و حسابات ..معانا 7 جنيه ..اللى فرى و اوسكا شحتوهم
أوسكا و فرى فى صوت واحد : اخـــــــــــــــــــــــــرس :taa7':
سمارت :يحول بين اوسكا و هشام
هشام : خلاص خلاص مش قصدى ..قصدى اللى استلفوهم
جاتى : كام يورو يعنى
أنيد: يورو الا حته ..عايزه توديه البورصه
جاتى: يعنى ايه حته
أنيد: حته يعنى part جزء peace فهمتىىىىىىىىى
تهرش جاتى فى رأسها
المهم حنلاقى سايبر
دولفين : اه نقعد كلنا على جهاز واحد ..كل واحد يشوف ايميله فى السريع عشان نلاقى فلوس نرّوح
أنيد: طيب اهو يافطه سايبر هناك
تقترب المجموعه من السايبر...لافته كبيره مكتوب عليها صاصا نت
جاتى: صاصا ده مش عاطفى خالص
أوسكا :و احنا حنناسبه
زوهيرى: طب حد يدخل يتفق لنا
هشام: هى رحله بالنفر
أنيد: اه لازم حد يدخل الاول
أوسكا : طيب حأدخل انا و امرى لله تعالى معايا يا ميخا
يدخل اوسكا و ميخا
أوسكا : ايه الدخان ده كله ..متأكد ده سايبر مش غرزه
ميخا: احنا يا جدع مش قرينا اليافطه مع بعض :l2a:
طب فين صاحب المستوقد ده
من خلال الدخان الكثيف يخرج لهم شاب فى اوائل العشرينيات ..نحيل الجسد منكوش الشعر فى وجهه ندبه واضحه يتطاير من عينيه الشر
فتى السايبر بصوت مبحوح : أى خدمه ؟
أوسكا : انت المسئول عن الغرز قصدى عن السايبر
الفتى: اه محسوبك صابر
أوسكا : تشرفنا يا اخ صابر..الساعه بكام
صابر: جيمز و لا مواقع و شات
أوسكا : حتفرق معاك ايه يا سيد صابر
صابر: اصل كل حاجه ليها تسعيره و مكان
و يشير لهم الى اماكن مختلفه
ميخا: طب نبص بصه و نقولك
أوسكا على عتبه أول قاعه أيه الدوشه دى ..أكيد دى بتاعه الجيمز
وقع اقدام من بعيد و يلتفت الاثنان ده سمارت
سمارت : ايه اللى أخّركم يا جماعه
أوسكا تعالى شوف الهنا ..املنا فى القاعه التانيه
يفتح سمارت الباب...اضاءه خافته ..و صمت مريب ..فيغلقه مرتبكا
أوسكا : ايه يا عم قفلت ليه
سمارت:المكان ده موبوء
ميخا :صابر بيقولك ده مواقع ..اكيد ناس محترمه
سمارت : سلامات يا محترمين أسمعوا ا لكلام ..لو حابك أوى نقعد فى صاله الالعاب
يعود الجميع حيث مكتب صابر
صابر بنفاذ صبر :هاه
أوسكا: حنقعد فى قاعه الجيمز بكام الساعه
ينظر لهم صابر بقرف : الجيمز..ما علينا ..اتفضلوا
ميخا: لا الاول عايز اعرف الISP بتاعك ايه
صابر يتحسس مطواه على المكتب
سمارت يلكز ميخا ..اسكت بقى
اوسكا : بعد اذنك معانا ناس
صابر : ناس هو سايبر و لا قهوه بحبح ..ده سايبر محترم
سمارت فى سره: اه اوى :clap:
أوسكا : معلش استحملنا
و يخرج الثلاثه لمناداه بقيه الاعضاء
aniD- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 599
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
صفحة 7 من اصل 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
صفحة 7 من اصل 13
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى