القصــــــــــــــــــــــــــــــر
+17
aymon2009
violet
mawadee3
masreya
المشـ دفء ـاعر
ragab
Hesham
مشاعر
Smart
larno
aniD
مصرية
farida
Gatita
sesame
OSKASAN
dolphinsmile
21 مشترك
صفحة 2 من اصل 13
صفحة 2 من اصل 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
والدنيا ضلمت و الكل تعباااااان ولازم ننام
فريده: طب هاننام ازاي ؟ ده المكان شكله يخوف اوي ، كمان لا في بطانيه ولا مخده ولا حاجه
لارنو:اه يا فري قوليلهم، كمان افرضو طلع علينا اسد ولا واحد من اكلي لحوم البشر، هانعمل ايه، انا خايفه اوي
انيد: اسد ايه و اكلي لحوم البشر ايه بس في المكان المهجور ده، زمانهم ماتو من الجوع من زماااان.
مصريه: طب انا عندي فكرة، البنات تنام و الشباب يسهرو ولما احنا نصحي يبقوا ينامو :#~€:
سمارت:نععععععععععععععععم، لالالالالالا انا مش لاعب، انا هاشوفلي اي حاجه انام عليها للصبح
هشام: كل واحد يشوفله ورقه شجر ينام عليها وورقه تانيه يستغطي بيها ، الصبح نبقي نلف تاني في الجزيرة ونشوف ممكن نعمل مكان معقول ننام فيه
جاتي: طلعت ، اصحو يا شباااااااب ورانا يوم صعب
فريده: ايه ده الشمس جامده اوي، هانحتاج صن بلوك ، بشرتي مش هاتستحمل
مصريه: انا كمان مش باقدر افتح عيني في الشمي الجامده دي ، حد يسلفني نضارة الشمس بتاعته.
هشام: اتفضلي يا مصريه، من حظك انها لسه معايا .
لارنو: ايه ده ؟ اشمعني مصريه يعني ؟ انا كمان عيني واجعاني وعايزة نضارة
مصريه: ماانتي زي القرد ولا لما شفتي النضارة افتكرتي ان عينك واجعاكي
لارنو: لا هي كانت واجعاني من الاول وانا كنت مستحمله، بس خلاص مش قادرة استحمل
اوسكا: انا عندي صداااااااع مش عايز دوشه علي الصبح
جاتي: خلاص يا مصريه اديهالها، كبري دماغك
مصريه: لا انا كبرت في دماغي ومش هاديهالها
لارنو: طب اديهالي الصبح وخديها باليل، انا ماعنديش مانع
انيد: ||3: اتعاركو كمان ادي الواحد بيتفرج و بيسلي نفسه :~¬>:
ينط اوسكا من مكانه بسرعه البرق و "طاك" اتفضلي يا مصريه انتي نص و لارنو نص، ارتحتوا انتو الاتنين :&%(o:
مصريه و لارنو: وبعدين ||3:
فريده: طب هاننام ازاي ؟ ده المكان شكله يخوف اوي ، كمان لا في بطانيه ولا مخده ولا حاجه
لارنو:اه يا فري قوليلهم، كمان افرضو طلع علينا اسد ولا واحد من اكلي لحوم البشر، هانعمل ايه، انا خايفه اوي
انيد: اسد ايه و اكلي لحوم البشر ايه بس في المكان المهجور ده، زمانهم ماتو من الجوع من زماااان.
مصريه: طب انا عندي فكرة، البنات تنام و الشباب يسهرو ولما احنا نصحي يبقوا ينامو :#~€:
سمارت:نععععععععععععععععم، لالالالالالا انا مش لاعب، انا هاشوفلي اي حاجه انام عليها للصبح
هشام: كل واحد يشوفله ورقه شجر ينام عليها وورقه تانيه يستغطي بيها ، الصبح نبقي نلف تاني في الجزيرة ونشوف ممكن نعمل مكان معقول ننام فيه
جاتي: طلعت ، اصحو يا شباااااااب ورانا يوم صعب
فريده: ايه ده الشمس جامده اوي، هانحتاج صن بلوك ، بشرتي مش هاتستحمل
مصريه: انا كمان مش باقدر افتح عيني في الشمي الجامده دي ، حد يسلفني نضارة الشمس بتاعته.
هشام: اتفضلي يا مصريه، من حظك انها لسه معايا .
لارنو: ايه ده ؟ اشمعني مصريه يعني ؟ انا كمان عيني واجعاني وعايزة نضارة
مصريه: ماانتي زي القرد ولا لما شفتي النضارة افتكرتي ان عينك واجعاكي
لارنو: لا هي كانت واجعاني من الاول وانا كنت مستحمله، بس خلاص مش قادرة استحمل
اوسكا: انا عندي صداااااااع مش عايز دوشه علي الصبح
جاتي: خلاص يا مصريه اديهالها، كبري دماغك
مصريه: لا انا كبرت في دماغي ومش هاديهالها
لارنو: طب اديهالي الصبح وخديها باليل، انا ماعنديش مانع
انيد: ||3: اتعاركو كمان ادي الواحد بيتفرج و بيسلي نفسه :~¬>:
ينط اوسكا من مكانه بسرعه البرق و "طاك" اتفضلي يا مصريه انتي نص و لارنو نص، ارتحتوا انتو الاتنين :&%(o:
مصريه و لارنو: وبعدين ||3:
larno- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 385
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 28/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
لارنو : طيب عدسه واحده احسن من مفيش..توطى تجيب جزع شجره تربط بيه العدسه على عينيها
أوسكا : يخرب بيت عقلك ..انتى كده بقيتى شبه القرصان
لارنو: انا حره مالكش دعوه
يمر اليوم بدون أى تطورات
المشهد ليل خارجى
كل الاعضاء قاعدين فى شكل دايره ..و الوجوم يخيم على الجميع
هشام : مفيش فايده موصلناش لحاجه و لا اكل و لا مكان نرتاح فيه و لا اى حاجه
فريده : اليوم كان مرهق جدااااااااااااااااااااااااا ..يالا ننام و الصبح رباح
و يغّط الجميع فى نوم عميق
صوت عبد الوهاب يسرى عاليا ..فيك عشره كوتشينه فى البلكونه
يفتح أوسكا عينيه ببطء..أيه ده عبد الوهاب ده جاى منين ...يقوم أوسكا من رقدته متتبعا صوت عبد الوهاب
يفاجأ بالمظر التالى
زوهيرى قاعد حاطط رجليه فى الميه و ماسك كاسيت صغير و جنبه قشر موز
زوهيرى: الله يا عبّده ..مبدع و الله
يقترب منه اوسكا فى هدوء
أوسكا : ايه يا عم ده ..خلاص المزاج يعى انت مش شايف العالم مخموده
زوهيرى: و انت زعلان ليه يا حبيبى بس..هو فيه جو احسن من كده يتسمع فيه عبد الوهاب
أوسكا محتدا: الناس حتصحى يا عم
فعلا يستيقظ عدد كبير من الاعضاء
سمارت : ايه تانى هو قله راحه صبح و ليل
زوهيرى : انا بأسمع الكاسيت ..حد ليه عندى حاججه
أوسكا: عبد الوهاب و احنا فى الكارثه دى..اه يا مرارتىىىىىىىىىىىىىى
هشام: انا اللى محيرنى..انت جبته منييييييييييين يا زوهيرى...احنا مش لاقيين بق ميه و انت جايب كاسيت
زوهيرى انا مبمشيش من غيره اصلى
أوسكا : يخرب بيت عقلك ..انتى كده بقيتى شبه القرصان
لارنو: انا حره مالكش دعوه
يمر اليوم بدون أى تطورات
المشهد ليل خارجى
كل الاعضاء قاعدين فى شكل دايره ..و الوجوم يخيم على الجميع
هشام : مفيش فايده موصلناش لحاجه و لا اكل و لا مكان نرتاح فيه و لا اى حاجه
فريده : اليوم كان مرهق جدااااااااااااااااااااااااا ..يالا ننام و الصبح رباح
و يغّط الجميع فى نوم عميق
صوت عبد الوهاب يسرى عاليا ..فيك عشره كوتشينه فى البلكونه
يفتح أوسكا عينيه ببطء..أيه ده عبد الوهاب ده جاى منين ...يقوم أوسكا من رقدته متتبعا صوت عبد الوهاب
يفاجأ بالمظر التالى
زوهيرى قاعد حاطط رجليه فى الميه و ماسك كاسيت صغير و جنبه قشر موز
زوهيرى: الله يا عبّده ..مبدع و الله
يقترب منه اوسكا فى هدوء
أوسكا : ايه يا عم ده ..خلاص المزاج يعى انت مش شايف العالم مخموده
زوهيرى: و انت زعلان ليه يا حبيبى بس..هو فيه جو احسن من كده يتسمع فيه عبد الوهاب
أوسكا محتدا: الناس حتصحى يا عم
فعلا يستيقظ عدد كبير من الاعضاء
سمارت : ايه تانى هو قله راحه صبح و ليل
زوهيرى : انا بأسمع الكاسيت ..حد ليه عندى حاججه
أوسكا: عبد الوهاب و احنا فى الكارثه دى..اه يا مرارتىىىىىىىىىىىىىى
هشام: انا اللى محيرنى..انت جبته منييييييييييين يا زوهيرى...احنا مش لاقيين بق ميه و انت جايب كاسيت
زوهيرى انا مبمشيش من غيره اصلى
aniD- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 599
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
تجلس الفتيات ينظرون لما يحدث من مكانهم:
فانتوماس: وبعدين الناس بدأت تفقد أعصابها
أم يوسف: متقلقيش شوية كده ويتصالحوا
جاتي: أيوة إحنا رمينا الحاجات اللي ممكن تزعل الناس من بعض خلاص
مصرية : تصدقوا مع إني تعبانة وخايفة بس مبسوطة أوي إن كلنا مع بعض.
فريدة: بس أنا خايفة من الوحوش
سيسامي: وحوش إيه بس محدش يقدر يقربلنا
دولفين: أحلى حاجة إن في بحر هنا.
مواضيع: حنعمل إيه لو ملاقيناش مكان نبات فيه
جاتي: إيه رايكوا نبني قصر جديد حتى لو صغير؟
الجميع في صوت واحد: موافقين
فانتوماس: تعالوا بقى نقول للأولاد علشان نبتدي بكرة
يذهب الجميع حول زوهيري للاستمتاع بعبد الوهاب ومناقشة موضوع القصر الجديد.
فانتوماس: وبعدين الناس بدأت تفقد أعصابها
أم يوسف: متقلقيش شوية كده ويتصالحوا
جاتي: أيوة إحنا رمينا الحاجات اللي ممكن تزعل الناس من بعض خلاص
مصرية : تصدقوا مع إني تعبانة وخايفة بس مبسوطة أوي إن كلنا مع بعض.
فريدة: بس أنا خايفة من الوحوش
سيسامي: وحوش إيه بس محدش يقدر يقربلنا
دولفين: أحلى حاجة إن في بحر هنا.
مواضيع: حنعمل إيه لو ملاقيناش مكان نبات فيه
جاتي: إيه رايكوا نبني قصر جديد حتى لو صغير؟
الجميع في صوت واحد: موافقين
فانتوماس: تعالوا بقى نقول للأولاد علشان نبتدي بكرة
يذهب الجميع حول زوهيري للاستمتاع بعبد الوهاب ومناقشة موضوع القصر الجديد.
مصرية- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1868
العمر : 46
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
بينما كانو بيتعاركو جاتي اتسللت بينهم و راحت تدور عل حاجة تاكلها لان بطنها كانت بتصوصو و ما اكلتش موز لانها مبتحبوش
و هي بتنسحب قفشها هشام
جاتي رايحة فين
جاتي ترد لالا بس كنت بستكشف المكان بشم ريحته و الحاجات دي و تقول في نفسها يارب يكون بلع الكلام ده
هشام يرد # طيب بما انط دراعي اليمين يعني لازم اثق في كلامك يللا اكتشقي المكان
زي ما انتي عايزة
ينطق سمارت لا لالا ايه الحرية دي انا احتج تروحي فين ريجلي على رجلك انا
جاتي
و ماله تعالى معايا يا خويا تعالى
) حشيلك لوقت العوزة)
و هما بيمشو
جاتي لمحت حلزون بيمشي فوق اعشاب
صرخت سماااااااااااااااااااااااااااااارت
سمارت ايه فيه ايه
جاتي لقيته خلاص مش خنموت بالجوع
سمارت ازاي فين ايه لقيته
ايه
جاتي
حلزون :alien:
سمارت
اسكت انت ده لديد خالص مع مية البحر المالح و شوية من الاعشاب اللي هنا تطلع تحفة الاكلة
سمارت بس......
جاتي قبل ما يكمل الكلام شتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت..... اسكت انت بس
يللا ساعدني في جمع الحلزون
يععع يا جاتي عععع
سمارت يعع ايه ه حغسله و اخليه بيلمع
شوف يا سمارت لو ما ساعدتنيش حخهلي حياتك سودة زي عينيك
:&%(o:
حتحنني
ايه جاتي مالك انتي بقيتي متوحشة ليه
سمارت بلييييز علشان اختك جاتي
سمارت # استر يا رب و خلي اليوم ده يعدي على خير
جاتي و حنجمع فين الهباب ده
جاتي# ممكن تشيل التشرت اللي انت لابسه ده
سمارت# نعم يا ختي
جاتي# بلييييييييييز سمارت علشان الجو ع و علشان باقي الناس اللي مستنيين حاجة ياكلوها
و علشان الاخوة
و علشان العيش و الملح اللي اكلناها سوى سوى
سمارت@ قطعتي قلبي الله يقطع شعرك
طيب يا سيني اهو التيشورت علشان نلم فيه الهباب ده
جاتي فرحت ) وقالت في نفسها و الله دموع التماسيح دي نافعة هههههههههه بس انا مكتش بكدب والدموع دي كانت حقيقية يا نهار اسود ) يللا يا سمارت يا بصل
سمارت ايه قلتي ايه
جاتي # لا قصدي يا بطل مانت عارف الحروف بتهرب مني من غير قصد و الله
و بعد ما جمعو الحلزون في تيشرت سمارت
و هي بتنسحب قفشها هشام
جاتي رايحة فين
جاتي ترد لالا بس كنت بستكشف المكان بشم ريحته و الحاجات دي و تقول في نفسها يارب يكون بلع الكلام ده
هشام يرد # طيب بما انط دراعي اليمين يعني لازم اثق في كلامك يللا اكتشقي المكان
زي ما انتي عايزة
ينطق سمارت لا لالا ايه الحرية دي انا احتج تروحي فين ريجلي على رجلك انا
جاتي
و ماله تعالى معايا يا خويا تعالى
) حشيلك لوقت العوزة)
و هما بيمشو
جاتي لمحت حلزون بيمشي فوق اعشاب
صرخت سماااااااااااااااااااااااااااااارت
سمارت ايه فيه ايه
جاتي لقيته خلاص مش خنموت بالجوع
سمارت ازاي فين ايه لقيته
ايه
جاتي
حلزون :alien:
سمارت
اسكت انت ده لديد خالص مع مية البحر المالح و شوية من الاعشاب اللي هنا تطلع تحفة الاكلة
سمارت بس......
جاتي قبل ما يكمل الكلام شتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت..... اسكت انت بس
يللا ساعدني في جمع الحلزون
يععع يا جاتي عععع
سمارت يعع ايه ه حغسله و اخليه بيلمع
شوف يا سمارت لو ما ساعدتنيش حخهلي حياتك سودة زي عينيك
:&%(o:
حتحنني
ايه جاتي مالك انتي بقيتي متوحشة ليه
سمارت بلييييز علشان اختك جاتي
سمارت # استر يا رب و خلي اليوم ده يعدي على خير
جاتي و حنجمع فين الهباب ده
جاتي# ممكن تشيل التشرت اللي انت لابسه ده
سمارت# نعم يا ختي
جاتي# بلييييييييييز سمارت علشان الجو ع و علشان باقي الناس اللي مستنيين حاجة ياكلوها
و علشان الاخوة
و علشان العيش و الملح اللي اكلناها سوى سوى
سمارت@ قطعتي قلبي الله يقطع شعرك
طيب يا سيني اهو التيشورت علشان نلم فيه الهباب ده
جاتي فرحت ) وقالت في نفسها و الله دموع التماسيح دي نافعة هههههههههه بس انا مكتش بكدب والدموع دي كانت حقيقية يا نهار اسود ) يللا يا سمارت يا بصل
سمارت ايه قلتي ايه
جاتي # لا قصدي يا بطل مانت عارف الحروف بتهرب مني من غير قصد و الله
و بعد ما جمعو الحلزون في تيشرت سمارت
Gatita- عضو ألفى
- عدد الرسائل : 1149
تاريخ التسجيل : 02/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
جاتي و سمارت راجعين معاهم كم لابأس يه من الحلزونات
جاتي: شباااااااااااب اجمع ، انا عازماكو علي الغدا النهارده ، حاجه ماحدش يتخيلها
سمارت: اه ماحدش يتخيلها خالص... خااالص :&%(o:
لارنو: فراخ بانيه ؟ قولي يا جاتي بسرعه ريقي جري
جاتي : لا يا لارنو مش فراخ، بس ممكن تبقي بانيه
انيد: امال ايه ؟ قولي بسرعه
جاتي: حلزونااااااااااااااااااات
اوسكا و هشام و مصريه و انيد و NTL ولارنو : نععععععععععععععععم حلا ايه ؟؟ حلازونات !!!
هشام: مش عارف انا مش حاسس بجوع خالص النهارده
انيد: انا كمان نفسي مسدوده
مصريه: انا جعانه موووووت بس مش لدرجه اني اكل حلازونات يعني
جاتي : انتو لاقين اصلا، احمدو ربنا ، ده انا و سمارت تعبنا علي ما لمينا حبه حلوين ، تعالي يالارنو ساعديني علشان نجهزها
لارنو: حاضر"انا ايه دخلني علي المنتدي ده" قوليلي اعمل ايه وانا اعمله
جاتي: طلعي معايا جسم الحلزون من القوقعه بس من غير مايتبهدل منك، وخلي بالك علشان هو جسمه طري خاااالص
لارنو: يع هو طري بعقل، ده طري و ملزق و حالته حاله، انتي متأكده ان البتاع ده ممكن يتاكل ؟
جاتي: ايوة يا بنتي، اسمعي كلامي بس و اعملي الي باقولك عليه
لارنو: طب انا عايزة جوانتي، انا مش هامسك البتاع ده بايدي
اوسكا: انا حاسس ان الحلزون ده هايبقي نجده لينا و هايطلع طعمه حلو
هشام: يانفسك الحلوة يا اوسكا
وبدأ العمل و انضمت انيد لفصل جسم الحلزون عن القوقعه بينما اكتفت فريده ومصريه بالمشاهده
وبدا علي الوجوه مزيج بين علامات الترقب و القرف والاشمئزاز والدهشه و...و.... :~€¬:
جاتي: الله ينور يا بناااات :~¬>: ، كده خلاص الحلزون اتغسل و اتحط في شويه ميه بحر و غلي غلوتين علي النار و جاهز للأكل
سمارت: شوربه حلزونات ملزقه ، من مطبخ جاتي و بالهنا ،أصل الشفا مش مضمون مع الاكلات الي زي دي
واتجمع كل الناس وبدأو يتذوقوا الشوربه :-*/+./*-:
و كانت ردودو الافعال كالاتي.......
جاتي: شباااااااااااب اجمع ، انا عازماكو علي الغدا النهارده ، حاجه ماحدش يتخيلها
سمارت: اه ماحدش يتخيلها خالص... خااالص :&%(o:
لارنو: فراخ بانيه ؟ قولي يا جاتي بسرعه ريقي جري
جاتي : لا يا لارنو مش فراخ، بس ممكن تبقي بانيه
انيد: امال ايه ؟ قولي بسرعه
جاتي: حلزونااااااااااااااااااات
اوسكا و هشام و مصريه و انيد و NTL ولارنو : نععععععععععععععععم حلا ايه ؟؟ حلازونات !!!
هشام: مش عارف انا مش حاسس بجوع خالص النهارده
انيد: انا كمان نفسي مسدوده
مصريه: انا جعانه موووووت بس مش لدرجه اني اكل حلازونات يعني
جاتي : انتو لاقين اصلا، احمدو ربنا ، ده انا و سمارت تعبنا علي ما لمينا حبه حلوين ، تعالي يالارنو ساعديني علشان نجهزها
لارنو: حاضر"انا ايه دخلني علي المنتدي ده" قوليلي اعمل ايه وانا اعمله
جاتي: طلعي معايا جسم الحلزون من القوقعه بس من غير مايتبهدل منك، وخلي بالك علشان هو جسمه طري خاااالص
لارنو: يع هو طري بعقل، ده طري و ملزق و حالته حاله، انتي متأكده ان البتاع ده ممكن يتاكل ؟
جاتي: ايوة يا بنتي، اسمعي كلامي بس و اعملي الي باقولك عليه
لارنو: طب انا عايزة جوانتي، انا مش هامسك البتاع ده بايدي
اوسكا: انا حاسس ان الحلزون ده هايبقي نجده لينا و هايطلع طعمه حلو
هشام: يانفسك الحلوة يا اوسكا
وبدأ العمل و انضمت انيد لفصل جسم الحلزون عن القوقعه بينما اكتفت فريده ومصريه بالمشاهده
وبدا علي الوجوه مزيج بين علامات الترقب و القرف والاشمئزاز والدهشه و...و.... :~€¬:
جاتي: الله ينور يا بناااات :~¬>: ، كده خلاص الحلزون اتغسل و اتحط في شويه ميه بحر و غلي غلوتين علي النار و جاهز للأكل
سمارت: شوربه حلزونات ملزقه ، من مطبخ جاتي و بالهنا ،أصل الشفا مش مضمون مع الاكلات الي زي دي
واتجمع كل الناس وبدأو يتذوقوا الشوربه :-*/+./*-:
و كانت ردودو الافعال كالاتي.......
larno- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 385
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 28/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
انيد: عارفه يا جاتى عادل امام كان ليه شعر هايل فى الموضوع ده
جاتى:يا سلاااااااااااااام طب قوليه بسرعه
انيد: الحلزونه يا اما الحلزونه الحلزونه تعز عليّا
فريده تجرى مسرعه ناحيه البحر..اخىىىىىىى انا مش قادره استحمل
سممارت: يا خساره التيشرت ..دلوقت بقيت جعان و عريان
زوهيرى: يا ريت كان معايا القصيده اللى عبد الوهاب بيقول فيها انا من ضيع فى الحلزون عمره
لارنو: انا مش حاكله من غير مايونيز
يهب اوسكا واقفا ليمسك لارنو من شعرها ..هشام يمسك به ..أاقعد بس معلش ..ربنا يهدى
جاتى:يا سلاااااااااااااام طب قوليه بسرعه
انيد: الحلزونه يا اما الحلزونه الحلزونه تعز عليّا
فريده تجرى مسرعه ناحيه البحر..اخىىىىىىى انا مش قادره استحمل
سممارت: يا خساره التيشرت ..دلوقت بقيت جعان و عريان
زوهيرى: يا ريت كان معايا القصيده اللى عبد الوهاب بيقول فيها انا من ضيع فى الحلزون عمره
لارنو: انا مش حاكله من غير مايونيز
يهب اوسكا واقفا ليمسك لارنو من شعرها ..هشام يمسك به ..أاقعد بس معلش ..ربنا يهدى
aniD- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 599
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
جاتي خست بدنب لان مفيش حد اكله غيرها لانها هي متعودى بتالكه
فراحت البحر علشان تصطاد لهم سمك\
راحت زعلانة للبحر بس بطنها مبفاتش تصوصو شبعانة بس دماغها و قلبها زعلان على باقي الناس
راحت تتمشى
فريدة# جاتي رايحة فين
حاتي و لا سامهاها
تتمشى
وصلت للبحر و بقت تدور غلى وسيلة تصتاد بيها بس مفيش اي حاجة
بقت تدور
لا شيء
دحلت البحر و دخلت راسها لقت حاجات و محتاجات شافت لانجوستا
و قلت دي لازم تعجبهم يارب
راحت دخلت البحر و
فراحت البحر علشان تصطاد لهم سمك\
راحت زعلانة للبحر بس بطنها مبفاتش تصوصو شبعانة بس دماغها و قلبها زعلان على باقي الناس
راحت تتمشى
فريدة# جاتي رايحة فين
حاتي و لا سامهاها
تتمشى
وصلت للبحر و بقت تدور غلى وسيلة تصتاد بيها بس مفيش اي حاجة
بقت تدور
لا شيء
دحلت البحر و دخلت راسها لقت حاجات و محتاجات شافت لانجوستا
و قلت دي لازم تعجبهم يارب
راحت دخلت البحر و
Gatita- عضو ألفى
- عدد الرسائل : 1149
تاريخ التسجيل : 02/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
بلوب بلوب بلوب
تلاقى دولفين فى وشها
بلوب بلوب بلوب
جاتى وهيا بتخرج من المياه مفزووووعة
جاتى
: عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
دولفين تخرج من المياه وفى منخيرها مشبك من الخشب مصنوع يدوى
اية يا جاتى اتخضيتى :lol: :lol: :lol:
جاتى : متخيلتش الاقيكى فى الميه وبعدين شكلك بالبتاع دة يخوف
دولفين طب همى معايا نشوف اية اللى ممكن يتاكل فى البحر دة
خصوصا انى عملت شقلبظات ومش عارفة امسك سمكاية
ناولينى حتت الخشب الرفيعة اللى عندك وتعالى معايا نصطاد صح بقة
تلاقى دولفين فى وشها
بلوب بلوب بلوب
جاتى وهيا بتخرج من المياه مفزووووعة
جاتى
: عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
دولفين تخرج من المياه وفى منخيرها مشبك من الخشب مصنوع يدوى
اية يا جاتى اتخضيتى :lol: :lol: :lol:
جاتى : متخيلتش الاقيكى فى الميه وبعدين شكلك بالبتاع دة يخوف
دولفين طب همى معايا نشوف اية اللى ممكن يتاكل فى البحر دة
خصوصا انى عملت شقلبظات ومش عارفة امسك سمكاية
ناولينى حتت الخشب الرفيعة اللى عندك وتعالى معايا نصطاد صح بقة
dolphinsmile- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 106
العمر : 46
تاريخ التسجيل : 12/03/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
دولفين: شبااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااب
عسلااااااااااااااااااااااااااااااااات
اجمع
الكل يتجمع قدام الشط
دولفين
: اللى عايز ياكل ياخد خشبة من الى على جنب دول ويجى معايا انا وجاتى لقينا مكان تجمع سمك مش كبير بس ممكن يكفى بس لازم نلحق قبل ما يهرب لعرض البحر
عسلااااااااااااااااااااااااااااااااات
اجمع
الكل يتجمع قدام الشط
دولفين
: اللى عايز ياكل ياخد خشبة من الى على جنب دول ويجى معايا انا وجاتى لقينا مكان تجمع سمك مش كبير بس ممكن يكفى بس لازم نلحق قبل ما يهرب لعرض البحر
dolphinsmile- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 106
العمر : 46
تاريخ التسجيل : 12/03/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
انتو اتفوقتوا على نفسكم
حقيقي مش عارف اجاريكم
:~¬>:
حقيقي مش عارف اجاريكم
:~¬>:
OSKASAN- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 838
العمر : 57
تاريخ التسجيل : 25/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
إيه ده يعني إيه؟
أبدا لازم تقول حننام فين ولا حتسيبنا ننام في العراء تاني
أبدا لازم تقول حننام فين ولا حتسيبنا ننام في العراء تاني
مصرية- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1868
العمر : 46
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
صح يا اوسكا ..مينفعش تبيعنا ...تجهيز النوم عليك
aniD- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 599
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
اجتمع الجروب كله كما في فيلم جواز عتريس من فؤادة باطل
الجل يمسك خشبة ويرفعها عاليا يتقدمهم هتش
رفع هتش يده
توقف الجميع على اول الشاطئ
لحظات صمت يكسرها صوت الامواج
وفجأه
اعطى هتش اشارة البدء
هجووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووم
دخل الجميع المياه بحماس جيش صلاح الدين امام الافرنجة
ولكن كان الافرنجة هنا هو سمك بساريا
جاتي : اهه خذي ياسمكة يا وحشة
دولفين : السمكة مش وحشة
انيد : دلعيها يا جاتي عشان تسمع كلامك
لارنو : حلوة السمكة دي .. سمارت هات كوباية فاضية عشان نربيها
فريدة : او سيت امبوسيبل ياحرام السمكة دي بطنها كبيرة .. دي حامل
اوسكا : ياااااااارب عدي الليلة دي على خير باين عليا هاغرس الحربة في بطونهن
هتش : اوسكا نفض .. خلينا نشوف شغلنا
زوهيري : في البحر سمكة ... سمكة
بتزق سمكة ... سمكة
مشاعر : تترك عصاها .. ياسلام يا زهيري ايه الرومانسية دي .. غني والنبي كمان
سمارت : حدي يجي معايا بسرعة باين ضربت فيل
الجميع .. فييييييييييل
يجري الجميع على سمارت ليجدوا شيئ كبير تحت سمارت في الماء
هتش : اوعى ياسمارت
سمارت : لا هايهرب
اوسكا : يابني اوعي ده مش فيل
سمارت : لا فيل
مصرية : باعلى صوت يالهوووووووتي
زوهيري يجري دافعا سمارت بعيدا
ويبدأ الجميع في انقاذ ما تحت سمارت
فقد كان د. رجب
الجل يمسك خشبة ويرفعها عاليا يتقدمهم هتش
رفع هتش يده
توقف الجميع على اول الشاطئ
لحظات صمت يكسرها صوت الامواج
وفجأه
اعطى هتش اشارة البدء
هجووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووم
دخل الجميع المياه بحماس جيش صلاح الدين امام الافرنجة
ولكن كان الافرنجة هنا هو سمك بساريا
جاتي : اهه خذي ياسمكة يا وحشة
دولفين : السمكة مش وحشة
انيد : دلعيها يا جاتي عشان تسمع كلامك
لارنو : حلوة السمكة دي .. سمارت هات كوباية فاضية عشان نربيها
فريدة : او سيت امبوسيبل ياحرام السمكة دي بطنها كبيرة .. دي حامل
اوسكا : ياااااااارب عدي الليلة دي على خير باين عليا هاغرس الحربة في بطونهن
هتش : اوسكا نفض .. خلينا نشوف شغلنا
زوهيري : في البحر سمكة ... سمكة
بتزق سمكة ... سمكة
مشاعر : تترك عصاها .. ياسلام يا زهيري ايه الرومانسية دي .. غني والنبي كمان
سمارت : حدي يجي معايا بسرعة باين ضربت فيل
الجميع .. فييييييييييل
يجري الجميع على سمارت ليجدوا شيئ كبير تحت سمارت في الماء
هتش : اوعى ياسمارت
سمارت : لا هايهرب
اوسكا : يابني اوعي ده مش فيل
سمارت : لا فيل
مصرية : باعلى صوت يالهوووووووتي
زوهيري يجري دافعا سمارت بعيدا
ويبدأ الجميع في انقاذ ما تحت سمارت
فقد كان د. رجب
OSKASAN- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 838
العمر : 57
تاريخ التسجيل : 25/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
تهتف مصرية بصوت عالي منادية دكتور أدهم: إلحق بسرعة يا دكتور شوف أحسن يكون حصله حاجة.
يأتي د. أدهم بسرعة ويبدأ في فحص د. رجب: فين بيوجعك بالضبط؟
رجب: أنا كويس الحمد لله لحقوني بس دراعي واجعني شوية.
يفحص أدهم ذراعهه: الحمد لله جزع خفيف بس إيه اللي حصل؟
رجب: اتكعبلت في صخرة في البحر ووقعت
سمارت: علشان كده أنا حسيت بك افتكرتك سمكة كبيرة قلت العشوة النهاردة ملوكي.
هشام: يالله حصل خير
مواضيع: ها جمعتوا شي ولا لسة بننتظر كتير؟
أوسكا: لأ خلاص اصطدنا شوية بسارية كويسين للقزقزة وجنبهم الموز وأهي ليلة وتعدي.
NTL: هو الجزيرة دي مفيهاش حيوانات خالص؟
سيسامي: ليه؟
NTL: يعني نصطاد حاجة ناكلها بدل نشفان البطن ده.
مصرية: مش عارفة من غير نبع المية اللي لاقيناه في آخر الجزيرة كنا حنعمل إيه في العطش، بس ربنا كبير.
جاتي: يالله يا بنات نحضر العشا.
سمارت: طيب واللي مش حيحضر العشا يجي معايا نحاول نلاقي حتة ننام فيها قبل ما الدنيا تضلم أكتر.
تذهب المجموعة في رحلة للبحث عن مكان للمبيت، وفجأة يهتف مكسوف: إلحقوا بصوا فيه إيه هناك.
أوسكا: دي مغارة دي ولا إيه؟
زوهيري: ده باين عليه كهف.
هشام: تعالوا نشوف إيه ده.
يقترب الجميع من المكان حيث يتضح لهم أنه كهف بالفعل.
رجب: ده حلو وواسع كويس ده لغاية ما نشوف حنعمل إيه بعد كده.
أوسكا: حد يجي معايا نجيب باقي المجموعة والباقي يفضلوا هنا يولعوا نار لغاية ما نرجع.
يأتي د. أدهم بسرعة ويبدأ في فحص د. رجب: فين بيوجعك بالضبط؟
رجب: أنا كويس الحمد لله لحقوني بس دراعي واجعني شوية.
يفحص أدهم ذراعهه: الحمد لله جزع خفيف بس إيه اللي حصل؟
رجب: اتكعبلت في صخرة في البحر ووقعت
سمارت: علشان كده أنا حسيت بك افتكرتك سمكة كبيرة قلت العشوة النهاردة ملوكي.
هشام: يالله حصل خير
مواضيع: ها جمعتوا شي ولا لسة بننتظر كتير؟
أوسكا: لأ خلاص اصطدنا شوية بسارية كويسين للقزقزة وجنبهم الموز وأهي ليلة وتعدي.
NTL: هو الجزيرة دي مفيهاش حيوانات خالص؟
سيسامي: ليه؟
NTL: يعني نصطاد حاجة ناكلها بدل نشفان البطن ده.
مصرية: مش عارفة من غير نبع المية اللي لاقيناه في آخر الجزيرة كنا حنعمل إيه في العطش، بس ربنا كبير.
جاتي: يالله يا بنات نحضر العشا.
سمارت: طيب واللي مش حيحضر العشا يجي معايا نحاول نلاقي حتة ننام فيها قبل ما الدنيا تضلم أكتر.
تذهب المجموعة في رحلة للبحث عن مكان للمبيت، وفجأة يهتف مكسوف: إلحقوا بصوا فيه إيه هناك.
أوسكا: دي مغارة دي ولا إيه؟
زوهيري: ده باين عليه كهف.
هشام: تعالوا نشوف إيه ده.
يقترب الجميع من المكان حيث يتضح لهم أنه كهف بالفعل.
رجب: ده حلو وواسع كويس ده لغاية ما نشوف حنعمل إيه بعد كده.
أوسكا: حد يجي معايا نجيب باقي المجموعة والباقي يفضلوا هنا يولعوا نار لغاية ما نرجع.
مصرية- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1868
العمر : 46
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
سمارت: سقعاااااااااااااااان يا اخوانا ..جاتى خدت التيشرت :wind:
جاتى: معلش يا سمارت حقك عليّا انا حأتصرف و تختفى جاتى
المشهد ليل داخلى - الكهف
و الاعضاء مجتمعون و انخرط الجميع فى محادثات جانبيه.
مصريه : أيه رأيكم يا جماعه نعمل حفله سمر
زوهيرى: فكره ممتازه و اشغّل الكاسيت
أوسكا : حـــــــــــــرام عليك بقالنا يومين بنسمع فيك عشره كوتشينه ..خلاص فلسّنا ..نلعب على هدومنا بقى :QQ:
دولفين:جاتى فين ؟؟!!
فريده : معرفش محدش شافها؟؟
لارنو : لأ
صوت أقدام من بعيد
جاتى:أنا جيييييييييييييييت .. سمارت سمارت عملالك مفاجاءه
سمارت: استرها يا رب ..خير يا جاتى ..عايزه البنطلون تلمى فيه دود
جاتى :كده يا سمارت دايما ظالمنى ..عملتلك تيشرت جدييييييييييييد..و تخرج من خلف ظهرها جلد حيوان مشبوك بطريقه بدائيه
سمارت :أيــــــــــــــــــــه ده انا خلاص حأبقى طرزان رسمى
أوسكا : يا عم البسه يدفيك..انت مش شايف المناظر اللى بفرده شبشب واحده و اللى بسوست فى دماغه و اللى ببجامته و اللى بجلابيته ..ده احنا فى جلابيه بارتى جت عليك تبقى قاعد بكرامتك ..البس البس بلا مظاهر
مصريه: خلاص اتطمنا على جاتى يالا بقى نبتدى حفله السمر
وقع اقدام من بعييييييييد
هشام: ايه ده مش احنا كلنا هنا
سيسامى: اه محدش لسه بره
سمارت: أطلع يا د.أدهم شوف ايه الحكايه
د.أدهم لااااا مطلعش لوحدى
فى هذه الاثناء يقترب الصوت و يفاجأ الجميع بعملاق ضخم يقف أمام الكهف
يهتف العملاق: ايه اللى جابكم الكهف بتاعى
فريده : يا مامىىىىىىىىىىى عفريت
د.رجب سلاما قولا من رب رحيم
أوسكا: اهــــــــــــلا كده كملت مفاضلش غير يحطنا عالنار و يقطع علينا جزر و بصل زى الافلام
مكسوف: و ده يطلع مين ان شاء الله
يعقد العملاق ساعديه امام صدره و يقول بفخر: أنا كاباكا
يضج المكان بالضحك
أوسكا: يا اخى اختشى على طولك ..كــــــــــــــــــــــل ده كاباكا ..انا قلت حتتطلع ابو الغضب و لا بالميت مازنجر
هشام: طب عايز ايه يا سيد كاباكا
كاباكا : اتخمد انا فين و انتى عاملين الكهف بتاعى لوكانده
تهمس فريده فى اذن مصريه: اتخمد دى بلدى اوى هو الاخ ده منين
سمارت : حلاوتك ده انت شكلك ابن بلد و حترتاح اوى معانا ..اتفضل موزه
يستلقى كاباكا على قفاه من الضحك..موزه ..لا و الله من بيت كرم
لايمونى على سيجاره..خرمان عايز سجااااااااااير
أوسكا يهمس:حد يا اخوانا ليه فى الهجايص دى عايزين نروّق الراجل بسيجاره
جاتى: معلش يا سمارت حقك عليّا انا حأتصرف و تختفى جاتى
المشهد ليل داخلى - الكهف
و الاعضاء مجتمعون و انخرط الجميع فى محادثات جانبيه.
مصريه : أيه رأيكم يا جماعه نعمل حفله سمر
زوهيرى: فكره ممتازه و اشغّل الكاسيت
أوسكا : حـــــــــــــرام عليك بقالنا يومين بنسمع فيك عشره كوتشينه ..خلاص فلسّنا ..نلعب على هدومنا بقى :QQ:
دولفين:جاتى فين ؟؟!!
فريده : معرفش محدش شافها؟؟
لارنو : لأ
صوت أقدام من بعيد
جاتى:أنا جيييييييييييييييت .. سمارت سمارت عملالك مفاجاءه
سمارت: استرها يا رب ..خير يا جاتى ..عايزه البنطلون تلمى فيه دود
جاتى :كده يا سمارت دايما ظالمنى ..عملتلك تيشرت جدييييييييييييد..و تخرج من خلف ظهرها جلد حيوان مشبوك بطريقه بدائيه
سمارت :أيــــــــــــــــــــه ده انا خلاص حأبقى طرزان رسمى
أوسكا : يا عم البسه يدفيك..انت مش شايف المناظر اللى بفرده شبشب واحده و اللى بسوست فى دماغه و اللى ببجامته و اللى بجلابيته ..ده احنا فى جلابيه بارتى جت عليك تبقى قاعد بكرامتك ..البس البس بلا مظاهر
مصريه: خلاص اتطمنا على جاتى يالا بقى نبتدى حفله السمر
وقع اقدام من بعييييييييد
هشام: ايه ده مش احنا كلنا هنا
سيسامى: اه محدش لسه بره
سمارت: أطلع يا د.أدهم شوف ايه الحكايه
د.أدهم لااااا مطلعش لوحدى
فى هذه الاثناء يقترب الصوت و يفاجأ الجميع بعملاق ضخم يقف أمام الكهف
يهتف العملاق: ايه اللى جابكم الكهف بتاعى
فريده : يا مامىىىىىىىىىىى عفريت
د.رجب سلاما قولا من رب رحيم
أوسكا: اهــــــــــــلا كده كملت مفاضلش غير يحطنا عالنار و يقطع علينا جزر و بصل زى الافلام
مكسوف: و ده يطلع مين ان شاء الله
يعقد العملاق ساعديه امام صدره و يقول بفخر: أنا كاباكا
يضج المكان بالضحك
أوسكا: يا اخى اختشى على طولك ..كــــــــــــــــــــــل ده كاباكا ..انا قلت حتتطلع ابو الغضب و لا بالميت مازنجر
هشام: طب عايز ايه يا سيد كاباكا
كاباكا : اتخمد انا فين و انتى عاملين الكهف بتاعى لوكانده
تهمس فريده فى اذن مصريه: اتخمد دى بلدى اوى هو الاخ ده منين
سمارت : حلاوتك ده انت شكلك ابن بلد و حترتاح اوى معانا ..اتفضل موزه
يستلقى كاباكا على قفاه من الضحك..موزه ..لا و الله من بيت كرم
لايمونى على سيجاره..خرمان عايز سجااااااااااير
أوسكا يهمس:حد يا اخوانا ليه فى الهجايص دى عايزين نروّق الراجل بسيجاره
aniD- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 599
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
سمارت: ينفع بايب ؟؟ اصلي ماليش في السجاير
كاباكا: هات الي معاك، انت لسه هاتسأل، اهو كله دخاااااااااااااااااااااااااااااان
وعمل دماااااااااااااااغ
كاباكا: يالا بقي يا حلوين يا مقطقطين وروني معاكو ايه يتاكل
اوسكا هامسا: اهلاااااااا .....يا حلوين يا مقطقطين دي وراها إنً
فري: اكل ايه يا مسيو كاباكا، هو الي حيلتنا موز
جاتي: وعندنا شوربه حلزونات تاكل مخالبك وراها
كاباكا: هاتو كل الاكل ، كله ، انتو فاهميين هيعااااا عااااااا عاااااا " الي هو صوت الوحش يعني "
همم هممم همممم تشوب تشوب تشوب
اتش: قضي كاباكا علي الاخضر واليابس :QQ:
بدأت المجموعه تاخد خطوات للخلف، فجأه صوت انفجار بوووووووووووووووووووووم
كاباكا وقع علي الارض
لارنو: هيييييييييييه مات من الشوربه مات من الشوربه
جاتي: لا طبعا مش من الشوربه، دي كانت تجنن، هو مات من قشر الموز
اوسكا: لا ...مات من فرحتو بيكو انتو الاتنين ~~~
خخخخخ خخخخخخ خخخخخخ
انيد: ازفلكو خبر سعيد: ده مش ميت: ده اخد تعسيله مابعد الغدا
مصريه: نومه بلاقومه يا بعيد
خخخخخ خخخخخخ خخخخخخخخ
سمارت: ابعدو طيب احسن انا حاسس انو هايشفط حد فينا وهو بيشخر كده .... ايه الغلب ده بس
دولفين: معلش ياجماعه انا السبب انا الي دخلتكو القصر
زوهيري: خلاص ياجماعه الي حصل حصل، لازم نريح اعصابنا ونفكر بهدوء هانعمل ايه ، تعالو نسمع شويه عبدالوهاب
اوسكا: ياحبيبي يا رااااااااااااااااااااايق ، سمَعنا سمَع
وساد جو من الرومانسيه و الهدوء والمجموعه بتسمع احلي كلام لعبدالوهاب في اغنيته الشهيرة جدااا
"هاركب الحنطور درجن درجن ، واتحنطر، درجن درجن"
وكل المجموعه منسجمه جدا، وونسو الجثه الي ملقحه علي باب الكهف ده سي عبدالوهاب بيغني لازم الكل يسرح معاه
انا جعااااااااااااااااااااااااااااااااان جعاااااااااااااااااااااااااااااااااان
سمارت: يا ساتر يا رب، ايه يا اتش في حد يزعق كده ؟
اتش : يزعق؟ يابني هو انا اتكلمت ولا نطقت
سمارت: انت ده يا اوسكا؟
اوسكا: لا ياعم انا حنجرتي ماتعملش صدي صوت بالشكل ده
جعاااااااااااااااااااااااااااااااان ارمولي حد فيكو اتعشي بيه و جهزو الي بعده
لارنو: انا مش هاشبعه اختارو حد تاني
انيد: ده علي اساس اننا خلاص قررنا نرمي حد
ارمولي دي، المقطقطه الحلوة الي هناك دي ، ولا اقولكو ... ماتتعبوش نفسكو انا هاجيبها بنفسي اصلي مش باحب حد يمسك الاكل بتاعي بايدة طالما مش غاسلها،،، باقرف
NTL : لااااااااااااااااااااااااا الحقونييييييييييييييييييييييييييي لالالالالالالالالالالالالالالالالالا
المجموعه: ايه يا NTL مالك ، يا ساتر يا رب
NTL : ايه ده ، احنا فين ، كلنا كويسين ؟؟
اوسكا: اه الي خلفو كويسين، الدور والباقي علي الي لسه ماعندوش عيال ، انتي بتصوتي كده ليه ؟؟
NTL: كابوس يا جماعه، كابوس فظيييييييييييييييع
جاتي: طب الحمدلله انه كابوس، ياله بقي علشان نروح الكهف الي سمارت لقاه علشان نبات فيه النهارده
NTL: كهف؟؟ كهف؟؟ لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا
واغمن عليها
كاباكا: هات الي معاك، انت لسه هاتسأل، اهو كله دخاااااااااااااااااااااااااااااان
وعمل دماااااااااااااااغ
كاباكا: يالا بقي يا حلوين يا مقطقطين وروني معاكو ايه يتاكل
اوسكا هامسا: اهلاااااااا .....يا حلوين يا مقطقطين دي وراها إنً
فري: اكل ايه يا مسيو كاباكا، هو الي حيلتنا موز
جاتي: وعندنا شوربه حلزونات تاكل مخالبك وراها
كاباكا: هاتو كل الاكل ، كله ، انتو فاهميين هيعااااا عااااااا عاااااا " الي هو صوت الوحش يعني "
همم هممم همممم تشوب تشوب تشوب
اتش: قضي كاباكا علي الاخضر واليابس :QQ:
بدأت المجموعه تاخد خطوات للخلف، فجأه صوت انفجار بوووووووووووووووووووووم
كاباكا وقع علي الارض
لارنو: هيييييييييييه مات من الشوربه مات من الشوربه
جاتي: لا طبعا مش من الشوربه، دي كانت تجنن، هو مات من قشر الموز
اوسكا: لا ...مات من فرحتو بيكو انتو الاتنين ~~~
خخخخخ خخخخخخ خخخخخخ
انيد: ازفلكو خبر سعيد: ده مش ميت: ده اخد تعسيله مابعد الغدا
مصريه: نومه بلاقومه يا بعيد
خخخخخ خخخخخخ خخخخخخخخ
سمارت: ابعدو طيب احسن انا حاسس انو هايشفط حد فينا وهو بيشخر كده .... ايه الغلب ده بس
دولفين: معلش ياجماعه انا السبب انا الي دخلتكو القصر
زوهيري: خلاص ياجماعه الي حصل حصل، لازم نريح اعصابنا ونفكر بهدوء هانعمل ايه ، تعالو نسمع شويه عبدالوهاب
اوسكا: ياحبيبي يا رااااااااااااااااااااايق ، سمَعنا سمَع
وساد جو من الرومانسيه و الهدوء والمجموعه بتسمع احلي كلام لعبدالوهاب في اغنيته الشهيرة جدااا
"هاركب الحنطور درجن درجن ، واتحنطر، درجن درجن"
وكل المجموعه منسجمه جدا، وونسو الجثه الي ملقحه علي باب الكهف ده سي عبدالوهاب بيغني لازم الكل يسرح معاه
انا جعااااااااااااااااااااااااااااااااان جعاااااااااااااااااااااااااااااااااان
سمارت: يا ساتر يا رب، ايه يا اتش في حد يزعق كده ؟
اتش : يزعق؟ يابني هو انا اتكلمت ولا نطقت
سمارت: انت ده يا اوسكا؟
اوسكا: لا ياعم انا حنجرتي ماتعملش صدي صوت بالشكل ده
جعاااااااااااااااااااااااااااااااان ارمولي حد فيكو اتعشي بيه و جهزو الي بعده
لارنو: انا مش هاشبعه اختارو حد تاني
انيد: ده علي اساس اننا خلاص قررنا نرمي حد
ارمولي دي، المقطقطه الحلوة الي هناك دي ، ولا اقولكو ... ماتتعبوش نفسكو انا هاجيبها بنفسي اصلي مش باحب حد يمسك الاكل بتاعي بايدة طالما مش غاسلها،،، باقرف
NTL : لااااااااااااااااااااااااا الحقونييييييييييييييييييييييييييي لالالالالالالالالالالالالالالالالالا
المجموعه: ايه يا NTL مالك ، يا ساتر يا رب
NTL : ايه ده ، احنا فين ، كلنا كويسين ؟؟
اوسكا: اه الي خلفو كويسين، الدور والباقي علي الي لسه ماعندوش عيال ، انتي بتصوتي كده ليه ؟؟
NTL: كابوس يا جماعه، كابوس فظيييييييييييييييع
جاتي: طب الحمدلله انه كابوس، ياله بقي علشان نروح الكهف الي سمارت لقاه علشان نبات فيه النهارده
NTL: كهف؟؟ كهف؟؟ لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا
واغمن عليها
larno- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 385
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 28/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
وعلي الانغام الصادرة من كاسيت زوهيري وسيمفونية
هركب الحنطور واتحنطر
قامت من اغمائها NTL
وهي بتقول: العنب العنب العنب البلح البلح البلح
الاعضاء اتسمروا وانذهلوا وهم لسة منذهلين سمعوا صوت جاي من بعيد
واول ما شافته فريدة صرخت
فريدة :معقول متزعلش ازاي عرفت المكان
متزعلش:بعد الغيبة قلت لازم ازور الجماعة في القصر
وكنت جايب لكل واحد فيكم حتتين جاتوه
وساندوتش بسطرمة
سمعت طيخ طاخ طوخ ومدرتش بنفسي غير علي صوت البلح البلح ياريت تبلوا ريقي ببلحة
جاتي :دلوقت هدوق اللي احلي من البلح صنعة ايديا
انيد:بلاش يا جاتي علي عينه لسة فايق بلاش تخليه يغمي عليه تاني
لارنو:استاذ علي عينه هو فين سندوتشات البسطرمة
اوسكا مع سؤال لارنو يحلم انه بياكل حتة الجاتو
سمارت :ياسلام لوكان سندوتش فول من فلفلة
مصرية :يا جماعة وسعوا قعدة السمر علشان علي عينه يسمع سي دي محمدعبد الوهاب
وهو بيغني يا مسافر في الحنطور وفايتني
مكسوف :يبص لمصرية ليه هو عبد الوهاب كان بيتحنطر
قمر الليالي في سرها كل حاجة مصري عندهم
طيب شوية سوداني علي اماراتي
يلا خليني ساكتة علشان خاطر ماما
زوهيري :انا رايي ان عبد الوهاب ده كان مدرسة
تبصله مواضيع :شو مدرسة ومومدرسة
احنا بدنا مام تونتي وان كالوريز
ادهم ورجب دخلوا في مناقشة طبية
ادهم:يا دكتور رجب الاباندسي لو اصاب احد الاعضاء اتس فيري فيري دانجروس
رجب :نو بروبلم دكتور ادهم هنتغلب باوبريشن فاكرها
كنا ببنتعلمها علي فيران التجارب في الكلية
خطة 2 4 2
نفر مايند دوك
هشام ينده علي دولفين ومني مون: الناس دي تعبت اعصابي اتبعوا معاهم طريقة خمس اصفار تلات اصفار.صفر..
دولفين وهي فرحانة بالمهمة ترد :اوامرك يا اومباشي عدساوي
سيسامي تحاول تعرف الخطة لكن دولفي تزوغ منها
مشاعر تقول لسيسامي: سيبك تعالي نتغذي بالمشاعر الموسيقية
وفي ركن بعيد قاعدالافوكاتو الشخص الرزين بيتامل حال الناس الرايقين
وبابتسامة رجل من الزمن الجميل
يقول
وكل ده كان ليه
هركب الحنطور واتحنطر
قامت من اغمائها NTL
وهي بتقول: العنب العنب العنب البلح البلح البلح
الاعضاء اتسمروا وانذهلوا وهم لسة منذهلين سمعوا صوت جاي من بعيد
واول ما شافته فريدة صرخت
فريدة :معقول متزعلش ازاي عرفت المكان
متزعلش:بعد الغيبة قلت لازم ازور الجماعة في القصر
وكنت جايب لكل واحد فيكم حتتين جاتوه
وساندوتش بسطرمة
سمعت طيخ طاخ طوخ ومدرتش بنفسي غير علي صوت البلح البلح ياريت تبلوا ريقي ببلحة
جاتي :دلوقت هدوق اللي احلي من البلح صنعة ايديا
انيد:بلاش يا جاتي علي عينه لسة فايق بلاش تخليه يغمي عليه تاني
لارنو:استاذ علي عينه هو فين سندوتشات البسطرمة
اوسكا مع سؤال لارنو يحلم انه بياكل حتة الجاتو
سمارت :ياسلام لوكان سندوتش فول من فلفلة
مصرية :يا جماعة وسعوا قعدة السمر علشان علي عينه يسمع سي دي محمدعبد الوهاب
وهو بيغني يا مسافر في الحنطور وفايتني
مكسوف :يبص لمصرية ليه هو عبد الوهاب كان بيتحنطر
قمر الليالي في سرها كل حاجة مصري عندهم
طيب شوية سوداني علي اماراتي
يلا خليني ساكتة علشان خاطر ماما
زوهيري :انا رايي ان عبد الوهاب ده كان مدرسة
تبصله مواضيع :شو مدرسة ومومدرسة
احنا بدنا مام تونتي وان كالوريز
ادهم ورجب دخلوا في مناقشة طبية
ادهم:يا دكتور رجب الاباندسي لو اصاب احد الاعضاء اتس فيري فيري دانجروس
رجب :نو بروبلم دكتور ادهم هنتغلب باوبريشن فاكرها
كنا ببنتعلمها علي فيران التجارب في الكلية
خطة 2 4 2
نفر مايند دوك
هشام ينده علي دولفين ومني مون: الناس دي تعبت اعصابي اتبعوا معاهم طريقة خمس اصفار تلات اصفار.صفر..
دولفين وهي فرحانة بالمهمة ترد :اوامرك يا اومباشي عدساوي
سيسامي تحاول تعرف الخطة لكن دولفي تزوغ منها
مشاعر تقول لسيسامي: سيبك تعالي نتغذي بالمشاعر الموسيقية
وفي ركن بعيد قاعدالافوكاتو الشخص الرزين بيتامل حال الناس الرايقين
وبابتسامة رجل من الزمن الجميل
يقول
وكل ده كان ليه
عدل سابقا من قبل farida في الأحد 16 مارس 2008, 10:57 pm عدل 1 مرات
farida- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1587
العمر : 65
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
مصرية: هو إحنا حنفضل هنا لغاية إمتى بقى؟
فريدة: مش عارفة بدعي ربنا نروح بقى أنا تعبت
مشاعر: تعبتي إيه إحنا لحقنا مش لما نستقر الأول على النوم والأكل وبعدين نعرف حنروح إزاي.
سمارت: أدينا لاقينا مكان للمبيت لكن موضوع الأكل ده بقى حقيقي متعب.
الأفوكاتو: أظن أفضل حاجة علشان موضوع الأكل ده إننا نستكشف كل الجزيرة علشان نقدر نحصر مواردنا.
هشام: عندك حق يا سندباد يبقى نحاول من دلوقتي نحدد مكاننا على الجزيرة وبكرة نرسم خريطة علشان نقدر نتحرك على بينة.
أنيد: طيب يالله دلوقتي العشا جاهز.
لارنو: اللي يسمع العشا جاهز يقول بط وفراخ.
NTL:إنتي حتتبطري خلينا ننام بقى أحسن أنا متشائمة من الكهف ده.
مكسوف لزوهيري: ما تسمعنا حاجة لعبد الوهاب وإحنا بنتعشى
وينظر لمصرية بطرف عينه شذرا ويكمل حديثه: بس من غير حنطرة
فريدة: أيوة خلونا ننتعش شوية وننسى اللي إحنا فيه.
زوهيري: يا سلام بس كده.
ويجلس الجميع في جو من الألفة خففت كثيرا من وقع ما يعانون.
سمارت: صباح الخير إصحوا بقى خلونا نشوف شغلنا.
أوسكا: ها يا إتش حنبتدي منين النهاردة.
هشام: حنمشي النهاردة من الناحية دي نكتشف فيها إيه ممكن نستخدمه، أنواع الأشجار، الثمار، عمق المية كل حاجة وأي حاجة....
فجأة يقطع صوت البنات من خارج الكهف كلام هشام
سيسامي: إلحقوا يا جماعة
NTL: معقول يكون اللي بفكر فيه
على عينه:في إيه خير؟
مصرية: مش قادرة أصدق
فريدة: نفسكوا في إيه يا جماعة دلوقتي؟
أوسكا: نفسي أروح البيت
دولفين: هو حد جاب سيرة مصباح علاء الدين دلوقتي!!! :QQ:
أنيد: نفسك في إيه يتشرب
سمارت: نفسي في كوباية شاي
جاتي: وأمنيتك اتحققت يا سمارت
على عينه: إزاي؟
NTL:كنا بنسخن مية وفجأة وقعت فيها ورقة شجر
سيسامي: المية لونها اتغير
جاتي: أنا قلت لازم أدوقها
فريدة تصقف فرحا: وطلع شاييييييييييييي
فريدة: مش عارفة بدعي ربنا نروح بقى أنا تعبت
مشاعر: تعبتي إيه إحنا لحقنا مش لما نستقر الأول على النوم والأكل وبعدين نعرف حنروح إزاي.
سمارت: أدينا لاقينا مكان للمبيت لكن موضوع الأكل ده بقى حقيقي متعب.
الأفوكاتو: أظن أفضل حاجة علشان موضوع الأكل ده إننا نستكشف كل الجزيرة علشان نقدر نحصر مواردنا.
هشام: عندك حق يا سندباد يبقى نحاول من دلوقتي نحدد مكاننا على الجزيرة وبكرة نرسم خريطة علشان نقدر نتحرك على بينة.
أنيد: طيب يالله دلوقتي العشا جاهز.
لارنو: اللي يسمع العشا جاهز يقول بط وفراخ.
NTL:إنتي حتتبطري خلينا ننام بقى أحسن أنا متشائمة من الكهف ده.
مكسوف لزوهيري: ما تسمعنا حاجة لعبد الوهاب وإحنا بنتعشى
وينظر لمصرية بطرف عينه شذرا ويكمل حديثه: بس من غير حنطرة
فريدة: أيوة خلونا ننتعش شوية وننسى اللي إحنا فيه.
زوهيري: يا سلام بس كده.
ويجلس الجميع في جو من الألفة خففت كثيرا من وقع ما يعانون.
سمارت: صباح الخير إصحوا بقى خلونا نشوف شغلنا.
أوسكا: ها يا إتش حنبتدي منين النهاردة.
هشام: حنمشي النهاردة من الناحية دي نكتشف فيها إيه ممكن نستخدمه، أنواع الأشجار، الثمار، عمق المية كل حاجة وأي حاجة....
فجأة يقطع صوت البنات من خارج الكهف كلام هشام
سيسامي: إلحقوا يا جماعة
NTL: معقول يكون اللي بفكر فيه
على عينه:في إيه خير؟
مصرية: مش قادرة أصدق
فريدة: نفسكوا في إيه يا جماعة دلوقتي؟
أوسكا: نفسي أروح البيت
دولفين: هو حد جاب سيرة مصباح علاء الدين دلوقتي!!! :QQ:
أنيد: نفسك في إيه يتشرب
سمارت: نفسي في كوباية شاي
جاتي: وأمنيتك اتحققت يا سمارت
على عينه: إزاي؟
NTL:كنا بنسخن مية وفجأة وقعت فيها ورقة شجر
سيسامي: المية لونها اتغير
جاتي: أنا قلت لازم أدوقها
فريدة تصقف فرحا: وطلع شاييييييييييييي
مصرية- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1868
العمر : 46
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
يجرى سمارت بأتجاه كوب الشاى فى ايد فريده ...شــــــــــــــــــــاى ..احمدك يا رب
فى هذه الاثناء يرتفع صوت جاتى بضحك هيستيرى ..و تبدو عليها اثار غير طبيعيه
تترك فريده سلطانيه الشاى جانبا
فريده:جاتى انتى كويسه
جاتى : طبعااااااااا انا زى الفل فرافيرووووووو و تقوم من مكانها تجرى ورا عصفوره (((====:
أوسكا يهمس : يا اخوانا جاتى مش طبيعيه
فى هذه الاثناء
سمارت بيحّلق عالعصفوره من النحيه التانيه و يهذى بكلام غير مفهوم
تلتفت فريده نحيه سلطانيه الشاى ..فتجدها مقلوبه فارغه
فريده : يا خبر سمارت شرّبه كله
هشام: شرّب ايه
فريده : ده شاى لقيناه على شجره
أوسكا : و ده بفتله بقى و لا خرز..رحمتك يا رب...و ايه السلطانيه دى جبتيها منين
فريده : انت بتهزر فعلا لقينا شاى و السلطانيه دى كانت قوقعه حلزونه
أوسكا : قوقعه حلزونه ..الدمعه حتفّر من عينى من السعاده :$$:
د.أدهم و انتوا عرفتوا منين انه شاى
د.رجب : يا فريده بصى لجاتى و سمارت واضح ان الشاى ده فيه ماده مخدره..كان لازم نتأكد الاول
جاتى و سمارت عملوا نبل و بيصطادو العصافير
NTL: يا حراام صعبانين عليّا اوى
د.رجب : دلوقتى يبقوا كويسين متقلقيش قوم يا هشام خليهم يغسلوا وشهم و دماغهم عشان يفوقوا
لارنو: كويس انا كده كده مبحبش الشاى ...معلش يا فرى المره الجايه دورى على بن عشان النسكافيه :xgfd:
يتلفت أوسكا حوله بهدوء و يقذفها بطوبه
تبكى لارنو و تقوم غاضبه
جاتى و سمارت قادمين من بعيد شايلين حيوان
أنيد: شايفين اللى انا شايفاه
فريده : فعلا ايه اللى شايلينه ده
أوسكا: يا اما جاب الغراب ..بأقلق انا من مجايب جاتى
أنيد: لا و جاتى عامله دماغ حتلاقى مجايبها فــــــــــــــــــــّل
فى هذه الاثناء يرتفع صوت جاتى بضحك هيستيرى ..و تبدو عليها اثار غير طبيعيه
تترك فريده سلطانيه الشاى جانبا
فريده:جاتى انتى كويسه
جاتى : طبعااااااااا انا زى الفل فرافيرووووووو و تقوم من مكانها تجرى ورا عصفوره (((====:
أوسكا يهمس : يا اخوانا جاتى مش طبيعيه
فى هذه الاثناء
سمارت بيحّلق عالعصفوره من النحيه التانيه و يهذى بكلام غير مفهوم
تلتفت فريده نحيه سلطانيه الشاى ..فتجدها مقلوبه فارغه
فريده : يا خبر سمارت شرّبه كله
هشام: شرّب ايه
فريده : ده شاى لقيناه على شجره
أوسكا : و ده بفتله بقى و لا خرز..رحمتك يا رب...و ايه السلطانيه دى جبتيها منين
فريده : انت بتهزر فعلا لقينا شاى و السلطانيه دى كانت قوقعه حلزونه
أوسكا : قوقعه حلزونه ..الدمعه حتفّر من عينى من السعاده :$$:
د.أدهم و انتوا عرفتوا منين انه شاى
د.رجب : يا فريده بصى لجاتى و سمارت واضح ان الشاى ده فيه ماده مخدره..كان لازم نتأكد الاول
جاتى و سمارت عملوا نبل و بيصطادو العصافير
NTL: يا حراام صعبانين عليّا اوى
د.رجب : دلوقتى يبقوا كويسين متقلقيش قوم يا هشام خليهم يغسلوا وشهم و دماغهم عشان يفوقوا
لارنو: كويس انا كده كده مبحبش الشاى ...معلش يا فرى المره الجايه دورى على بن عشان النسكافيه :xgfd:
يتلفت أوسكا حوله بهدوء و يقذفها بطوبه
تبكى لارنو و تقوم غاضبه
جاتى و سمارت قادمين من بعيد شايلين حيوان
أنيد: شايفين اللى انا شايفاه
فريده : فعلا ايه اللى شايلينه ده
أوسكا: يا اما جاب الغراب ..بأقلق انا من مجايب جاتى
أنيد: لا و جاتى عامله دماغ حتلاقى مجايبها فــــــــــــــــــــّل
aniD- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 599
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
جاتي: شبااااااااااااااااااااب
اتش: مابلاش شباااااااااااااااااب دي، باقلق منها
جاتي: لالالالا اطمن خااااالص ، لما نقرب هاتدعيلي
اوسكا: والله انا خايف تقربي ادعي عليكي ، استر يااارب
سمارت: ياساتر عليكو انتو علي طول ظالمينها كده، وهي الوحيده الي قلبها علي الكل
مصريه: جايبين ايه ؟؟ انجزو
جاتي و سمارت في نفس واحد : جايبين حاجه :#~€:
زوهيري: ايوة يعني حاجه ايه ؟ قربو ورونا
جاتي: هي حاجه بتمشي علي اربع رجلين بس احنا مش عارفين الكائن ده ايه
د.رجب: ايه ده ؟ ايه الكائن العجيب ده ، اول مرة اشوفه
جاتي: اهو اي حاجه تتاكل وخلاص
اوسكا: ده احنا نولع نارونشوي ونعيش ، ياااااااااااااااه احساس الشبع وحشني من زماااااان
لارنو: ايه ؟ عايزين تشووة ؟؟ لا لا لا ماتقولوش كده
اتش: ايه يا لارنو طب عايزاه ازاي
لارنو: انا عاجبني شكله اوي ، انا عايزة اربيه، اهو يسليني كمان
انيد:لارنو، انتي مش لسه مبطوحه طوبه من اوسكا ؟ اركني قبل مااناولك التانيه
دولفين: لمو حطب يا جماعه، هانبدأ الوليمه
اوسكا يوزع المهام:
انيد و دولفين هايلمو حطب
فريده هاتدور علي عشب عطري علشان يعمل طعم حلو
هشام هايتعامل معايا في الكائن ده، نشوف هايتدبح ويتنضف ازاي
لارنو ..
لارنو: انا مش هاعمل حاجه ، انا مقموصه اصلا
اوسكا: لوماقمتيش حالا دلوقتي لميتي ورق شجر ينفع يبقي اطباق مش هاتمدي ايدك علي الاكل
لارنو: ومين قالك اني جعانه ، انا مش عايزة اكل
انيد: لارنووووووو بلاش عند يا حبيبتي ، قومي اسمعي الكلام
لارنو: لأ
هشام: خلاص سيبوها، الي ياكل علي ضرسه
مصريه: طب انا هالم ورق بس حرام خلوها تاكل
اوسكا: لأ
لارنو: انا اصلا هاسيبلكو الجزيرة وامشي خالص
اوسكا: مع السلامه
لارنو مشت كام خطوة و بصت وراها: طب حد يجي معايا علشان باخاف الم الورق في الضلمه
NTL: طيب يالا بينا ، ربنا يكملك بعقلك
وبدأ سير العمل بهمه و نشاط وريحه اللحمه المشويه ملت المكان
فري: واااااااااااااااو ريحه جناااان
اوسكا: الاكل استوي يا شباب، يالا بينا
واكل الكل واتملت البطون واحساس لا يوصف بالسعاده
د.رجب: بس انتي لقيتي الكائن الغريب ده فين يا جاتي ؟ انا اول مرة اشوفه
جاتي: ده انا لقيته عارف فين ؟؟ بيلقط حلزونات من علي الشجرة، يوم ماجبتلكو الحلزونات، بس ماعرفناش نمسكه
سمارت: اه اصله بيجري بسرعه، بس النهارده كان واقف جنب بواقي حاجه ميته كده وريحتها طالعه و بياكل فيها
ومندمج، هجمنا عليه مسكناه وجبناه
جاتي: ايه رأيكو فينااااااا
اوسكا: تعيشي يا غاليه
هشام: كان ماله الجوع
انيد: بيلقط حلزون و بياكل حاجه ميته
مصريه: اه يا بطنيييييييييييييييييي
فري: ياااااااااي ، ياريتك ماقلتي
جاتي وسمارت : ايه ده؟ مافيش كلمه شكر ؟؟؟؟
اتش: مابلاش شباااااااااااااااااب دي، باقلق منها
جاتي: لالالالا اطمن خااااالص ، لما نقرب هاتدعيلي
اوسكا: والله انا خايف تقربي ادعي عليكي ، استر يااارب
سمارت: ياساتر عليكو انتو علي طول ظالمينها كده، وهي الوحيده الي قلبها علي الكل
مصريه: جايبين ايه ؟؟ انجزو
جاتي و سمارت في نفس واحد : جايبين حاجه :#~€:
زوهيري: ايوة يعني حاجه ايه ؟ قربو ورونا
جاتي: هي حاجه بتمشي علي اربع رجلين بس احنا مش عارفين الكائن ده ايه
د.رجب: ايه ده ؟ ايه الكائن العجيب ده ، اول مرة اشوفه
جاتي: اهو اي حاجه تتاكل وخلاص
اوسكا: ده احنا نولع نارونشوي ونعيش ، ياااااااااااااااه احساس الشبع وحشني من زماااااان
لارنو: ايه ؟ عايزين تشووة ؟؟ لا لا لا ماتقولوش كده
اتش: ايه يا لارنو طب عايزاه ازاي
لارنو: انا عاجبني شكله اوي ، انا عايزة اربيه، اهو يسليني كمان
انيد:لارنو، انتي مش لسه مبطوحه طوبه من اوسكا ؟ اركني قبل مااناولك التانيه
دولفين: لمو حطب يا جماعه، هانبدأ الوليمه
اوسكا يوزع المهام:
انيد و دولفين هايلمو حطب
فريده هاتدور علي عشب عطري علشان يعمل طعم حلو
هشام هايتعامل معايا في الكائن ده، نشوف هايتدبح ويتنضف ازاي
لارنو ..
لارنو: انا مش هاعمل حاجه ، انا مقموصه اصلا
اوسكا: لوماقمتيش حالا دلوقتي لميتي ورق شجر ينفع يبقي اطباق مش هاتمدي ايدك علي الاكل
لارنو: ومين قالك اني جعانه ، انا مش عايزة اكل
انيد: لارنووووووو بلاش عند يا حبيبتي ، قومي اسمعي الكلام
لارنو: لأ
هشام: خلاص سيبوها، الي ياكل علي ضرسه
مصريه: طب انا هالم ورق بس حرام خلوها تاكل
اوسكا: لأ
لارنو: انا اصلا هاسيبلكو الجزيرة وامشي خالص
اوسكا: مع السلامه
لارنو مشت كام خطوة و بصت وراها: طب حد يجي معايا علشان باخاف الم الورق في الضلمه
NTL: طيب يالا بينا ، ربنا يكملك بعقلك
وبدأ سير العمل بهمه و نشاط وريحه اللحمه المشويه ملت المكان
فري: واااااااااااااااو ريحه جناااان
اوسكا: الاكل استوي يا شباب، يالا بينا
واكل الكل واتملت البطون واحساس لا يوصف بالسعاده
د.رجب: بس انتي لقيتي الكائن الغريب ده فين يا جاتي ؟ انا اول مرة اشوفه
جاتي: ده انا لقيته عارف فين ؟؟ بيلقط حلزونات من علي الشجرة، يوم ماجبتلكو الحلزونات، بس ماعرفناش نمسكه
سمارت: اه اصله بيجري بسرعه، بس النهارده كان واقف جنب بواقي حاجه ميته كده وريحتها طالعه و بياكل فيها
ومندمج، هجمنا عليه مسكناه وجبناه
جاتي: ايه رأيكو فينااااااا
اوسكا: تعيشي يا غاليه
هشام: كان ماله الجوع
انيد: بيلقط حلزون و بياكل حاجه ميته
مصريه: اه يا بطنيييييييييييييييييي
فري: ياااااااااي ، ياريتك ماقلتي
جاتي وسمارت : ايه ده؟ مافيش كلمه شكر ؟؟؟؟
larno- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 385
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 28/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
هشام: جاتييييييييييييي حخنقك
الزهويري: اه يا ليل اه يعين اه يااااااااااني
سمارت و جاتي الظواهر بتاع الشاي المخدر بقت تختفي
فرفر عينها بتدمع و وشها بقى اصفر : كده يا اختي يا حبيبتي انا عايزة لمون لوزي بدأت تنتفخ
مصرية : اسكتو بقى انتو دايما كده بتشتيطو من اي حاجة
انيد: انا هندي فكرة بما ان عندنا 2 دكاترة ناخد اي حاجة في الجزيرة عشب او لحم نعمل عليها تجارب
يعني مل واحد منا يدوق حاجة و نشوغ رد فعل الجسم و اي حاجة عريبة او مرض الدكاترة يعالجه
اسكسان: اهو ده اللي كان فاضلنا افكارك يا فالحة
مصرية: ليه مش ممكن ده يبقى الحل الوحيد للمجاعة اللي احنا فيها
اسكسان : طب متخليهم يجربو فيكي انتي
جاتي: اللي موافق ياشارك ز ياكل و اللي مش موافق موت بالجوع و الا ادفنه انا حيا
اللي موافق يرفع ايده
سمارت يوشوش لاوسكا
: وافق يا خويا انت عارف انها قدها و قدودو انا مش عازة مشاكل مع جاتي انت عارفة لما بتتحول الى شرسة مبتعرفش حد
جاتي: قلت مين موافق
الزهويري: اه يا ليل اه يعين اه يااااااااااني
سمارت و جاتي الظواهر بتاع الشاي المخدر بقت تختفي
فرفر عينها بتدمع و وشها بقى اصفر : كده يا اختي يا حبيبتي انا عايزة لمون لوزي بدأت تنتفخ
مصرية : اسكتو بقى انتو دايما كده بتشتيطو من اي حاجة
انيد: انا هندي فكرة بما ان عندنا 2 دكاترة ناخد اي حاجة في الجزيرة عشب او لحم نعمل عليها تجارب
يعني مل واحد منا يدوق حاجة و نشوغ رد فعل الجسم و اي حاجة عريبة او مرض الدكاترة يعالجه
اسكسان: اهو ده اللي كان فاضلنا افكارك يا فالحة
مصرية: ليه مش ممكن ده يبقى الحل الوحيد للمجاعة اللي احنا فيها
اسكسان : طب متخليهم يجربو فيكي انتي
جاتي: اللي موافق ياشارك ز ياكل و اللي مش موافق موت بالجوع و الا ادفنه انا حيا
اللي موافق يرفع ايده
سمارت يوشوش لاوسكا
: وافق يا خويا انت عارف انها قدها و قدودو انا مش عازة مشاكل مع جاتي انت عارفة لما بتتحول الى شرسة مبتعرفش حد
جاتي: قلت مين موافق
Gatita- عضو ألفى
- عدد الرسائل : 1149
تاريخ التسجيل : 02/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
ينظر الأعضاء لبعض ويردون: كلنا موافقين
تنظر لهم جاتي بنظرة انتصار وتقول: برافو عليكوا
بعد أن وضع هشام والأفوكاتوا خطة لتمشيط الجزيرة، بدأت المجموعة في استكشاف الجزء الأول.
تصحيح: بصوا الشجر ده، يا ترى إيه الثمار دي؟
أوسكا: مش عارف بس الورق بتاعها ينفع يكون مظلة لإنه عريض وطويل.
مصرية: هاتوا الثمرة دي لما أدوقها نشوف هي إيه.
فريدة: أنا خايفة عليك يا مصرية أحسن تطلع سامة.
د. رجب: مظنش يا فريدة هانم، مقريتش عنها ضمن الحاجات السامة.
مصرية: توكلنا على الله.
يترقبها الجميع ثم تقول سيسامي: ها طعمها إيه؟
مصرية: والله ظريفة شبه المانجو.
سمارت: معقول.
على عينه: هاتي نجرب معاكي.
دولفين: خسارة مطلعتش زي طعم السمك.
مواضيع: سمك إيه بس ما السمك في كل حتة هو إحنا ناقصين.
يعجب الجمع بالثمرة الجديدة ويقترح أدهم أن يجمعوا منها كمية للمساء.
مشاعر: يا جماعة إحنا بعدنا عن الكهف مش حنلحق نرجع قبل ما الدنيا تضلم حنام فين؟
تنظر لهم جاتي بنظرة انتصار وتقول: برافو عليكوا
بعد أن وضع هشام والأفوكاتوا خطة لتمشيط الجزيرة، بدأت المجموعة في استكشاف الجزء الأول.
تصحيح: بصوا الشجر ده، يا ترى إيه الثمار دي؟
أوسكا: مش عارف بس الورق بتاعها ينفع يكون مظلة لإنه عريض وطويل.
مصرية: هاتوا الثمرة دي لما أدوقها نشوف هي إيه.
فريدة: أنا خايفة عليك يا مصرية أحسن تطلع سامة.
د. رجب: مظنش يا فريدة هانم، مقريتش عنها ضمن الحاجات السامة.
مصرية: توكلنا على الله.
يترقبها الجميع ثم تقول سيسامي: ها طعمها إيه؟
مصرية: والله ظريفة شبه المانجو.
سمارت: معقول.
على عينه: هاتي نجرب معاكي.
دولفين: خسارة مطلعتش زي طعم السمك.
مواضيع: سمك إيه بس ما السمك في كل حتة هو إحنا ناقصين.
يعجب الجمع بالثمرة الجديدة ويقترح أدهم أن يجمعوا منها كمية للمساء.
مشاعر: يا جماعة إحنا بعدنا عن الكهف مش حنلحق نرجع قبل ما الدنيا تضلم حنام فين؟
مصرية- عضو ألفى
-
عدد الرسائل : 1868
العمر : 46
تاريخ التسجيل : 23/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
يقترح أوسكاسان .. شوفى يا مشاعر .. مش مهم اننا ننام فى الكهف دلوقتى .. احنا ندور على أكل ومطرح ما نلاقى أكل نجهز مكان للنوم ..
هشام: طب أنا عندى فكرة كمان .. ما تيجوا نحاول نستغل الأشجار اللى موجودة هنا دى .. ونحاول نعمل أماكن للنوم ..
د. رجب: فكرة كويسة .. بس ح نقطع الأخشاب ازاى؟
دولفين: ماهو ممكن نقطع الفروع والأغصان الأول .. ونبنى بيها كهوف للنوم ..
مواضيع: والورق كمان بتاعها كبير.. وممكن نعمله سقف للكهف ..
فريدة : أنا عاوزة كهف لوحدى على البحر .. ممكن بليز؟
جاتى: وأنا ياريت .. بس يارب ما يكونش فيه ناموس عشان بشرتى رقيقة ..
هشام : يا جماعة .. مش مهم دلوقتى المكان اللى ح ننام فيه .. دى مجرد فكرة .. لكن المهم دلوقتى نجمع الثمرة اللى لقيناها دى قبل ما نموت من الجوع ..
لارنو: انا شايفة إن حد من الخناشير يطلع على الشجر يهزها وأحنا العسلات نجمعها من على الأرض ..
فريدة: بليز .. اللى يطلع يهز الشجرة .. ينزل الثمر على الأرض فى مكان نضيف .. بليز .. عشان الميكروبات ..
جاتى: ويهزها بشويش .. عشان الحشرات الرقيقة ما تقلقش ..
أوسكاسان: أنا شايف إنه بما إن سمارت هو الوحيد اللى لابس جلد .. يبقى هو اللى يطلع على الشجرة وينزل الثمر من عليها ..
د. رجب: فكرة كويسة ..
سمارت: بس .. انا اصلى ضهرى بيوجعنى .. والدكتور مانعنى من ....
دولفين: بقولك ايه يا سمارت .. بلا دكتور بلا بتاع .. إيه الفايدة لما ضهرك يبقى سليم وتموت من الجوع؟
مصرية: آه .. إيه الفايدة يعنى؟
لارنو: يلا يا سمارت .. يلا .. وبعدين انت بلبسك دا .. شكل ينفع تكون طرزان ..
جاتى: آه .. انت حعلا رشلك هامل طى سرمان ..
سمارت: إيه؟
أوسكا: بتقولك .. انت شكلك عامل زى طرزان .. معلش .. انا فاهمها أكتر منك ..
سمارت : آاااه .. بس .. أصل يا جماعة ..
جاتى: يلا يلا يا سمارت .. بلا بس بلا أصل ..
وتأخذ جاتى من الأغصان الملقاة على الأرض وتعمل منها إكليل وتضعه على رأس سمارت .. وهى تقول: يلا .. كدة انت مرزان بشق وطقيق ..
سمارت يميل على أوسكا: إيه يا أوسكا؟ هى قالت إيه؟
أوسكا: بتقولك .. انت كدة طرزان بحق وحقيق.. معلش .. أصل أنا فاهمها ..
سمارت: طب يا جماعة .. أنا موافق وأمرى لله .. بس لما أتعب .. يبقى حد يطلع يكمل بدالى ..
الجميع فى صوت واحد: موافقون يا سمارت ..
هشام : شبك له يا أوسكا ..
أوسكا: طبعاً .. عارف .. عشان أنا متجوز وهو عاذب .. اتفضل يا عاذب ..
وبينما يصعد سمارت ويتسلق الشجرة لينزل الثمار العجيبة ..
تقول مشاعر بصوت عالى وبابتسامة بريئة :
- "والله يا جماعة أنا مبسوطة خالص مالص بصحبتكم وحاسة انى وسط اخواتى وحبايبى وحاسة باطمئنان وإنى مش محتاجة حاجة خالص مالص وانى سعيدة جدا انى عرفتكم واتصاحبت عليكم يا احلى صحبة واحلى اخوة .. ممكن آكل انا الأول؟"
ينظر إليها أوسكا وهو يساعد سمارت فى التسلق .. بغيظ .. فيشد يده هشام ليصمت .. ويتوجه بالكلام لمشاعر ..
- "حاضر يا مشاعر .. أول ما تنزل الثمار ونطمن إنها حلوة وتنفع .. ح نخليكى تاكلى الأول" ..
ترد مشاعر ..
- "ربنا يخليكم ليا يا جماعة يا أحلى صحبة يا أحلى اخوة .. انا بجد بجد والله .. مبسوطة بصحبتكم واخوتكم .. وحاسة انى فرحانة انى وسطيكم .. ممكن تكون ثمرة كبيرة؟"
- "يا سلام .. واد يا سمارت .. ابقى اختار ثمرة كبيرة لخالتك مشاعر يا واد" يرد د. أدهم ..
- "ميرسى أوى أوى أوى على ذوقكم ورقتكم وحبكم .. والله أنا كنت ح اخسر كتير لو ماكنتش اتعرفت عليكم .. وأنا فرحانة أوى أوى وبحمد ربنا انى اتعرفت عليكم يا أحلى صحبة وأحلى اخوة .. ممكن تخلوهم اتنين بدال واحدة؟"
هشام: طب أنا عندى فكرة كمان .. ما تيجوا نحاول نستغل الأشجار اللى موجودة هنا دى .. ونحاول نعمل أماكن للنوم ..
د. رجب: فكرة كويسة .. بس ح نقطع الأخشاب ازاى؟
دولفين: ماهو ممكن نقطع الفروع والأغصان الأول .. ونبنى بيها كهوف للنوم ..
مواضيع: والورق كمان بتاعها كبير.. وممكن نعمله سقف للكهف ..
فريدة : أنا عاوزة كهف لوحدى على البحر .. ممكن بليز؟
جاتى: وأنا ياريت .. بس يارب ما يكونش فيه ناموس عشان بشرتى رقيقة ..
هشام : يا جماعة .. مش مهم دلوقتى المكان اللى ح ننام فيه .. دى مجرد فكرة .. لكن المهم دلوقتى نجمع الثمرة اللى لقيناها دى قبل ما نموت من الجوع ..
لارنو: انا شايفة إن حد من الخناشير يطلع على الشجر يهزها وأحنا العسلات نجمعها من على الأرض ..
فريدة: بليز .. اللى يطلع يهز الشجرة .. ينزل الثمر على الأرض فى مكان نضيف .. بليز .. عشان الميكروبات ..
جاتى: ويهزها بشويش .. عشان الحشرات الرقيقة ما تقلقش ..
أوسكاسان: أنا شايف إنه بما إن سمارت هو الوحيد اللى لابس جلد .. يبقى هو اللى يطلع على الشجرة وينزل الثمر من عليها ..
د. رجب: فكرة كويسة ..
سمارت: بس .. انا اصلى ضهرى بيوجعنى .. والدكتور مانعنى من ....
دولفين: بقولك ايه يا سمارت .. بلا دكتور بلا بتاع .. إيه الفايدة لما ضهرك يبقى سليم وتموت من الجوع؟
مصرية: آه .. إيه الفايدة يعنى؟
لارنو: يلا يا سمارت .. يلا .. وبعدين انت بلبسك دا .. شكل ينفع تكون طرزان ..
جاتى: آه .. انت حعلا رشلك هامل طى سرمان ..
سمارت: إيه؟
أوسكا: بتقولك .. انت شكلك عامل زى طرزان .. معلش .. انا فاهمها أكتر منك ..
سمارت : آاااه .. بس .. أصل يا جماعة ..
جاتى: يلا يلا يا سمارت .. بلا بس بلا أصل ..
وتأخذ جاتى من الأغصان الملقاة على الأرض وتعمل منها إكليل وتضعه على رأس سمارت .. وهى تقول: يلا .. كدة انت مرزان بشق وطقيق ..
سمارت يميل على أوسكا: إيه يا أوسكا؟ هى قالت إيه؟
أوسكا: بتقولك .. انت كدة طرزان بحق وحقيق.. معلش .. أصل أنا فاهمها ..
سمارت: طب يا جماعة .. أنا موافق وأمرى لله .. بس لما أتعب .. يبقى حد يطلع يكمل بدالى ..
الجميع فى صوت واحد: موافقون يا سمارت ..
هشام : شبك له يا أوسكا ..
أوسكا: طبعاً .. عارف .. عشان أنا متجوز وهو عاذب .. اتفضل يا عاذب ..
وبينما يصعد سمارت ويتسلق الشجرة لينزل الثمار العجيبة ..
تقول مشاعر بصوت عالى وبابتسامة بريئة :
- "والله يا جماعة أنا مبسوطة خالص مالص بصحبتكم وحاسة انى وسط اخواتى وحبايبى وحاسة باطمئنان وإنى مش محتاجة حاجة خالص مالص وانى سعيدة جدا انى عرفتكم واتصاحبت عليكم يا احلى صحبة واحلى اخوة .. ممكن آكل انا الأول؟"
ينظر إليها أوسكا وهو يساعد سمارت فى التسلق .. بغيظ .. فيشد يده هشام ليصمت .. ويتوجه بالكلام لمشاعر ..
- "حاضر يا مشاعر .. أول ما تنزل الثمار ونطمن إنها حلوة وتنفع .. ح نخليكى تاكلى الأول" ..
ترد مشاعر ..
- "ربنا يخليكم ليا يا جماعة يا أحلى صحبة يا أحلى اخوة .. انا بجد بجد والله .. مبسوطة بصحبتكم واخوتكم .. وحاسة انى فرحانة انى وسطيكم .. ممكن تكون ثمرة كبيرة؟"
- "يا سلام .. واد يا سمارت .. ابقى اختار ثمرة كبيرة لخالتك مشاعر يا واد" يرد د. أدهم ..
- "ميرسى أوى أوى أوى على ذوقكم ورقتكم وحبكم .. والله أنا كنت ح اخسر كتير لو ماكنتش اتعرفت عليكم .. وأنا فرحانة أوى أوى وبحمد ربنا انى اتعرفت عليكم يا أحلى صحبة وأحلى اخوة .. ممكن تخلوهم اتنين بدال واحدة؟"
Smart- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 670
العمر : 55
تاريخ التسجيل : 22/12/2007
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
سمااااااارت ..أهلا بيك ..ايه الحاجات الجامده دى
aniD- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 599
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
رد: القصــــــــــــــــــــــــــــــر
سماااااااارت، كنت فين من زمااااااااااان
الله ينور عليك ، ماتغيبش علينا بقي خليها تحلوَ
الله ينور عليك ، ماتغيبش علينا بقي خليها تحلوَ
larno- عضو مئوى
-
عدد الرسائل : 385
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 28/01/2008
صفحة 2 من اصل 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
صفحة 2 من اصل 13
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى